UPDATE S-a deschis circulația pe alți 13 km din Autostrada Centura București. Termenul inițial era în anul 2022
UPDATE: Circulația a fost deschisă.
Știrea inițială:
Vești bune pentru bucureșteni dar și pentru cei care tranzitează Capitala. Alți 13 km, situați între DN 5 și DN 4, din Autostrada Centura București Sud vor fi dați luni în folosință, cu aproape 2 ani întârziere față de termenul inițial.
Autostrada Centura București începe ușor ușor să capete contur. Anul trecut au fost deschiși 8,7 km din Secțiunea de Sud și 9,5 km din Secțiunea de Nord, asta în condițiile în care întregul inel de autostradă care ar trebui să înconjoare Capitala măsoară aproximativ 100 km. Acum, după multiple amânări și termene ratate, o nouă porțiune va fi deschisă traficului.
În lungime de circa 13 km, bucata este situată în zona de sud, între DN 5 și DN 4. Aceasta este formată din 7 km ai lotului 2, terminat anul trecut, și 6 km ai lotului 1. Ambele sunt realizate de către Alsim Alarko.
Urmează conexiunea cu Autostrada Soarelui
După această inaugurare, constructorul din Turcia va trebui să se concentreze pe porțiunea din lotul 1, situată între DN 4 și Autostrada Soarelui, drumul spre litoral. Potrivit reprezentanților CNAIR, această bucată de circa 10 km, care cuprinde și un nod complex cu A2, ar trebui terminată până la începerea sezonului estival. Greu de crezut însă că acest lucru se va și întâmpla.
Alsim Alarko mai are mult de lucru, iar ritmul de lucru din ultimii ani nu este dătător de speranțe. Prin urmare, într-un scenariu ceva mai realist, următoarea inaugurare pe A0 ar trebui să se petreacă undeva spre finele lunii august.
Aktor a crescut turația pe lotul 3, dar…
Tot anul acesta ar trebui să fie gata și lotul 3. Grecii de la Aktor sunt la rândul lor în mare întârziere față de termenul inițial, însă în ultimele luni, după ce compania și-a schimbat acționariatul, mobilizarea pe șantier a mai crescut.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, există șanse ca lotul să fie gata de deschidere până la finele anului 2024, dar pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie ca firma din Grecia să continue în acest ritm accelerat.
„Aktor, treaptă de viteză superioară dar să nu ne îmbătăm cu apă rece. În ultimele câteva săptămâni grecii au… „accelerat” pe Autostrada A0 între DN6 și A1 dar mobilizarea trebuie mult mărită pentru a avea o șansă de a inaugura lotul în decembrie 2024. Termenul contractual expiră în această lună, deci începem să adunăm fiecare zi la întârzieri. Așa cum se vede din filmarea noastră de pe toți cei 17,9 km dintre Bâcu (DJ601A) și Bragadiru (DN6), șantierul este într-adevăr mai animat: au ridicat pe poziții grinzi la mai multe structuri, avem predale pe ici pe colo, iar la terasamente stau binișor și chiar avem mici zone cu asfalt. Dar veștile bune se opresc brusc. Aktor trebuie să recupereze foarte mult ca să visăm la decembrie 2024: are pasaje pe și peste autostradă abia ieșite din pământ sau mai rău, în stadii incipiente (fundații), încă are linii electrice care tronează în mijlocul autostrăzii și găsim și zone practic neatinse”, a transmis Pro Infrastructură.
Speranțe pentru alți 8 km în 2024
Dacă planetele se aliniază, 2024 s-ar putea termina cu o surpriză pe secțiunea de Nord a A0. Alți 8 km, situați între A3 (Ștefănești) și DN2 (Afumați), ar putea fi dați în folosință. O porțiune de 6 km din lotul 2 este finalizată încă de anul trecut, însă pentru ca aceasta să fie deschisă este nevoie ca alți 2 km din lotul 3, construit de o firmă din China, să fie terminați. CNAIR a emis autorizație de construire în acest sens. Rămâne însă de văzut cât de repede se vor mișca chinezii, mai ales că aceștia nu sunt presați deocamdată de termenul contractual.
Ce rămâne de făcut
Să recapitulăm. Odată cu inaugurarea de astăzi Autostrada București ajunge la 31 km dați în trafic. Însă, într-un scenariu optimist, 2024 s-ar putea încheia cu nu mai puțin de 67 km.
Prin urmare, ar rămâne de terminat doar secțiunea de Nord. Pe Lotul 1, cel pentru care contractul a fost încheiat cu italienii de la Pizzarotti, lucrările stau să înceapă și ar trebui finalizate în 2026. Ar mai fi lotul 3, în lungime totală de 8,5 km (din care ar rămâne 6,5 km), dar și lotul 4, în lungime de doar 4,5 km, unde UMB are de realizat un pod peste lacul Cernica.
Comentarii