Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Alstom a finalizat depoul dedicat noilor trenuri electrice

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 23 aprilie 2024

Compania Alstom a anunțat marți finalizarea unei noi unități de mentenanță în București. Depoul Alstom Grivița este primul depou dedicat serviciilor de mentenanță și testare a trenurilor și locomotivelor electrice din România. Prima unitate eletrică multiplă din comanda de 37 de unități pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) se află în noul depou, unde continuă programul complex de testare obligatorie în vederea certificării pe piață.

Alstom recrutează activ pentru noul centru de mentenanță, fiind așteptați să se alăture acestui proiect peste 50 de noi angajați care vor urma un program specializat de instruire.

„Primul depou modern construit în România în ultimii 30 de ani”

„Acest nou depou reprezintă încă un reper în activitatea companiei și ilustrează angajamentul de lungă durată al Alstom, în anul în care compania marchează cea de-a treizecea aniversare în România. Noul depou va permite, alături de operațiuni de mentenanță, și operațiuni de testare și reglaje de finețe, pentru a ne asigura că materialul rulant atinge performanțele cerute”, spune Gabriel Stanciu, director general pentru România, Bulgaria și Moldova.

„Acesta este primul depou modern construit în România în ultimii 30 de ani. Noua unitate de mentenanță va fi echipată cu tehnologie de ultimă generație, egalând sau chiar depășind cele mai avansate depouri din lume, inclusiv cu un centru de control digital pentru gestionarea flotei”, spune Roberto Saccione, Managing Director Alstom pentru servicii de mentenanță pentru Romania, Bulgaria and Moldova.

Potrivit reprezentanților companiei, trenul cu șase vagoane Coradia Stream pentru ARF continuă programul foarte complex de testare obligatorie în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Regulile tehnice naționale notificate (NNTR), înainte de a putea circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele noului tip de tren – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate prin sute de teste de verificare. În încheierea testelor de verificare, trebuie parcurse cu succes 60 de teste finale de certificare pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri.

Pentru a optimiza procesul, Alstom folosește trei trenuri similare în paralel, distribuind fazele principale ale procedurii de testare în intervalul de timp cuprins până la sfârșitul lunii iunie. Etapa finală înainte de operarea pasagerilor sunt testele de anduranță: 10.000 km pe linii comerciale, fără pasageri, în funcție de disponibilitatea liniilor.

Contracte pentru 37 de trenuri și 16 locomotive cu statul român

Autoritatea pentru Reformă Feroviară, instituția responsabilă pentru achiziția de trenuri noi, are în derulare două contracte majore cu Alstom. Primul, încheiat în 2022, vizează achiziția a 37 de rame electrice interegionale, însă deocamdată una singură a fost livrată.

De asemenea, ARF a încheiat cu subsidiara din România a gigantului francez și un contract pentru 16 locomotive noi, cu finanțare asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii