Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț din Autostrada Unirii are o întârziere de minim 5 luni
Sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț din Autostrada Unirii are o întârziere de cel puțin cinci luni, a atras atenția Adrian Covăsnianu (USR), fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Într-un mesaj publicat duminică, 14 februarie, Adrian Covăsnianu, care în perioada petrecută în minister s-a ocupat de proiectele de infrastructură din Moldova, a evidențiat că firma care realizează proiectarea, Consitrans, nu a predat încă prima analiză multicriterială, etapa în care se stabilesc alternativele de traseu, deși acest lucru ar fi trebuie să se realizeze încă din septembrie 2021.
„Din păcate, am avut dreptate, astfel că săptămâna trecută a confirmat (într-un târziu) această certitudine și un oficial din CNAIR! AMC1 (Analiza Multicriterială 1), o etapă prin care se stabilesc alternativele de traseu, trebuia finalizată și predată la finele lunii septembrie 2021. Dar nici acum nu avem finalizată această etapă și implicit agreat un traseu între Lețcani și Ungheni”, a avertizat Covăsnianu.
Politicienii intervin peste specialiști
Inițial, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic necesare construirii autostrăzii A8 Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu o durată de predare a documentației de 38 luni.
Unii jurnaliști s-au isterizat în legătură cu termenul, care în opinia lor, ar fi fost mult prea ridicat. Tema a fost preluată de mai mulți politicieni din Moldova,, printre care Costel Alexe și Mihai Chirica, iar Lucian Bode, ministru al transporturilor la acea vreme, a ordonat conducerii CNAIR reducerea termenului. Zis și făcut. La scurt timp, ca prin farmec, termenul a scăzut la 25 luni. Acesta a fost singura modificare a caietului de sarcini, în rest totul a rămas la fel, inclusiv sumele estimate.
Societatea civilă specializată a atras încă din acel moment că termenul real de predare nu are cum să fie 25 luni, deși reprezentanții Consitrans și-au pus semnătura pe contract. Din nefericire au avut dreptate, iar întârzierile la acest proiect vital pentru degrevarea traficului în zona Iași, dar și pentru conectarea cu Transilvania și Republica Moldova sunt deja extrem de importante, fiind greu de crezut că vor fi recuperate.
Autostrada Unirii va avea o lungime de 311 km, fiind împărțită în două segmente: Târgu Mureș – Târgu Neamț (211 km) și Târgu Neamț – Iași – Ungheni (100 km). De asemenea proiectul cuprinde și construirea unui nou pod peste Prut, la Ungheni.
Sursa foto: Inquam Photos / Liviu Chirica
Comentarii
… [Trackback]
[…] Info on that Topic: mainnews.ro/adrian-covasnianu-fost-secretar-de-stat-in-ministerul-transporturilor-sectorul-ungheni-iasi-targu-neamt-din-autostrada-unirii-are-o-intarziere-de-minim-5-luni/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Information here on that Topic: mainnews.ro/adrian-covasnianu-fost-secretar-de-stat-in-ministerul-transporturilor-sectorul-ungheni-iasi-targu-neamt-din-autostrada-unirii-are-o-intarziere-de-minim-5-luni/ […]