Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Administrația din București se prăbușește sub povara propriei incompetențe

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 3 iulie 2020 Etichete: , , , ,

Cei care au prins perioada de dinainte de ’89 ori cel puțin au văzut serialul Cernobîl vor avea o bună grilă de lectură pentru dezastrul de joi din București – tramvaiele au rămas efectiv blocate în masticul topit de circulația autobuzelor pe linii, noul proiect „minune” al administrației Firea.

„Revoluție în trafic”

Pe 1 iulie au intrat în vigoare noile modificări la codul rutier, astfel încât circulația autobuzelor este permisă pe liniile de tramvai. Primăria Capitalei, de altfel și instituția care a făcut lobby pentru aceste modificări, a lansat cu surle și trâmbițe un proiect prin care autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330 care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 si 46, utilizand si statiile acestora. Primarul Capitalei, Gabriela Firea a promis că prin aceste măsuri timpul de călătorie se va reduce cu 30% la orele de vârf.

Toate bune și frumoase aparent, dar odată implementat proiectul aveau să iasă la iveală grave probleme de care STB nu a ținut cont sau le-a minimizat impactul. Concret, încă de la primele ore ale dimineții autobuzele și tramvaie s-au așteptat unele pe altele să iasă din stații pentru că distanța prea mică dintre refugii nu permitea trecerea a două astfel de vehicule unul pe lângă celălalt.

Mai târziu, odată cu creșterea temperaturii, masticul, acea bandă de cauciuc de la șina de tramvai, a început să se topească. Masticul topit s-a amestecat cu praf iar totul ceea ce a rezultat un fel de clei. Amestecul s-a lipit de roțile autobuzelor  și dus direct pe șina tramvaielor, care au rămas blocate. STB a tractat tramvaiele blocate și a trimis câțiva angajați să împrăștie nisip.

VEZI ȘI: VIDEO Un troleibuz a luat foc în București

Actualul director, numit pentru a fi recompensat după un vot în Consiliu General

Numirea unor persoane în funcție fără niciun pic de legătură cu domeniul respectiv nu poate genera decât eșec. Primul exemplu care îmi vine în minte este legat de Republica Moldova, statul care gestionează cel mai prost epidemiei de COVID-19 în acest moment și unde ministrul Sănătății este de meserie jurist. Mutatis mutandis Alexandru Hazem Kansou a ajuns la conducerea Societății de Transport București fără să aibă în prealabil vreo legătură cu acest domeniu. De fapt, singura „calitate” care l-a recomandat pe Alexandru Hazem Kansou este că acesta, din poziția de consilier general ales pe lista PNL, a votat în favoarea aprobării bugetului pe anul 2020 propus de Gabriela Firea.

În cele două luni de când se află la conducerea STB, Alexandru Hazem Kansou s-a remarcat doar prin faptul că s-a numărat printre angajații din subordinea PMB care i-au bruiat conferința de presă organizată de Nicușor Dan în prelungirea Ghencea.

CITEȘTE ȘI: EXCLUSIV Primăria Capitalei cumpără troleibuze de la o firmă din Turcia care a prezentat la licitație certificatul de omologare al unui autobuz. Suspiciuni de încălcare a caietului de sarcini

CITEȘTE ȘI: ANALIZĂ Achizițiile de tramvaie, troleibuze și autobuze din București sunt „sabotate” chiar de Primăria Capitalei

Sursa foto: Facebook / Vitalie Cojocari

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *