A fost relansată licitația pentru Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, anunță Sorin Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți seara, 5 aprilie, că a fost relansată licitația pentru Lotul 2 (Secțiunile E și D) al autostrăzii Lugoj-Deva. Potrivit ministrului, documentația pentru noua procedură a fost trimisă deja pentru a fi verificată.
Actele au fost trimise la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
„CNAIR a transmis astăzi la ANAP, pentru verificare, documentația destinată noii proceduri de licitație. În maximum 10 zile, ANAP trebuie să finalizeze verificarea documentelor, după care CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă a contractului pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva.
Pe secțiunile E și D ale Lotului 2, ce reprezintă sectorul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, urmează să fie construite faimoasele tuneluri pentru urși cu o lungime totală de 2,13 km”, a precizat ministrul Grindeanu.
Epopeea lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva
În anul 2013, în timp ce drumurile se aflau în subordinea lui Dan Șova (PSD), CNADNR (n.r. – actuala CNAIR) a contractat lucrările la Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj–Deva cu Asocierea Salini Impregilo -Secol Spa pentru suma de 562 milioane de lei fără TVA, finanțarea urmând să fie asigurată în proporție de 85% din fonduri europene. În același an, Agenția de Protecție a Mediului a aprobat un acord de mediu, care impune modificarea proiectului inițial prin realizarea unor tuneluri, în locul unor săpături uriașe care practic ar fi despicat muntele.
Compania de drumuri a solicitat constructorului în 2015 să elaboreze un proiect tehnic de execuție a tunelurilor, dar în 2017 s-a răzgândit, nu a acceptat să mai plătească proiectul, ba chiar a făcut pași prin care să încerce să renunțe cu totul la ideea de tuneluri. În paranteză fie spus, tunelurile reprezentau și singura variantă prin care se puteau accesa fonduri europene pentru proiect, executivul de la Bruxelles nefiind de acord să finanțeze nicio soluție care ar fi mutilat cadrul natural.
În primăvara anului 2017, în timp ce în fruntea transporturilor era Răzvan Cuc (PSD), CNAIR a reziliat parțial contractul pentru lotul 2, pe o porțiune de circa 9 km ce cuprinde zona de tuneluri din lotul 2. A fost o decizie extrem de proastă, cum avea să se dovedească 3 ani mai târziu.
Salini Impregilo a câștigat în 2020 procesul privind rezilierea abuzivă a contractului la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, care a obligat statul român să repună în contract constructorul și totodată să plătească despăgubiri de 230 milioane de lei, plus alte câteva milioane drept cheltuieli de judecată.
În data de 10 martie 2022, a fost descalificată singura oferta tehnică depusă pentru proiectarea și execuția secțiunii E și finalizarea secțiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, întrucât era neconformă.
Lotul 2 Lugoj-Deva
Lungime: 28,75 km
Semnare contract: august 2013
Data emiterii ordinului de începere a lucrărilor: Noiembrie 2013
Termen estimat de finalizare a lucrărilor: Secțiunile A, B și C Dumbrava – Margina au fost deschise traficului în martie 2017. Pentru secțiunile D și E nu există un termen estimativ de finalizare.
Comentarii
… [Trackback]
[…] Read More on to that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-lotul-2-al-autostrazii-lugoj-deva-anunta-sorin-grindeanu/ […]
… [Trackback]
[…] Find More Information here on that Topic: mainnews.ro/a-fost-relansata-licitatia-pentru-lotul-2-al-autostrazii-lugoj-deva-anunta-sorin-grindeanu/ […]