Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Reacția lui Emil Boc, după ce Comisia Europeană a tăiat finanțarea pentru metroul din Cluj: „Se face! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele»”

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 2 septembrie 2024

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a transmis duminică că lucrările de realizare a primei magistrale de metrou a orașului vor continua, în ciuda deciziei Comisie Europene de a retrage finanțarea acordată pentru acest proiect prin Planul Național de Redresare și Reziliență. D

„Dincolo de toate discuţiile din spaţiul public, doresc să ştiţi că metroul se face!! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele» care fac tunelurile pentru metrou şi încep lucrările propriu-zise. Acum se lucrează la devierea utilităţilor, au fost făcute exproprierile şi se pregăteşte prima staţie din Floreşti, de unde vor intra «cârtiţele» în subteran. Discuţia despre finanţare este de natură tehnică, metroul are contract de finanţare din fonduri europene”, a răspuns Emil Boc.

Comisia Europeană va retrage finanțarea de 300 milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca, afirmă surse guvernamentale consultate de Economedia. Guvernul caută acum surse alternative de finanțare, care ar putea fi certificatele verzi. Conform sursei citate, unul dintre motive este întârzierea procedurii de licitație, respectiv probleme privind publicarea licitației în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Primul pas serios pentru dezvoltarea unei rețele de metrou în Cluj s-a făcut în anul 2021, odată cu aprobarea unei finanțări în acest sens în Planul Național de Redresare și Reziliență. Ulterior, după mai multe tergiversări, primăria condusă de Emil Boc a lansat licitația și în cele de din urmă să încheie, în mai 2023, contractul pentru pentru proiectarea și execuția lucrărilor cu asocierea Gulermak-Alstom-Arcada. Durata înțelegerii este de 7 ani și 8 luni, în timp ce valoarea este de 8,6 miliarde lei.

Cum arată traseul metroului din Cluj

Noua magistrală de metrou va fi construită cu tehnologie „rail” șină de cale ferată, va avea o lungime de 21 km, 19 stații și un depou suprateran și o capacitate de transport, la un interval de 90 secunde, de 15.200/21.600 pasageri / oră și sens.

Traseul liniei de metrou va începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști.

De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Sursa foto: Inquam Photos / Cristi Vescan

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW