Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

„Pro Infrastructură” critică dur un constructor din Italia: Este oaia neagră a autostrăzii

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 30 decembrie 2022 Etichete: , , , , ,

Lucrări în ritm de melc pe lotul 1 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Într-un comunicat transmis vineri, 30 decembrie, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură critică vehement constructorul italian al acestei porțiuni, Impresa Pizzarotti, pentru mobilizarea extrem de slabă.

Autostrada Moldova va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în august 2026. În caz contrar, România va pierde banii europeni.

În acest moment toate cele 13 loturi finanțate prin PNRR ale Autostrăzii Moldova au constructori desemnați, pentru șapte dintre acestea fiind semnate contractele, iar pe patru au început lucrările. Grupul UMB Tehnostrade, patronat de Dorinel Umbrărescu, și-a adjudecat toate cele 10 loturi între Buzău și Pașcani.

Dezastru pe lotul Pizzarotti

Primele lucrări au început în această vară pe tronsonul Ploiești – Buzău. Pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, în lungime de 21 km, lucrează Impresa Pizzarotti. Mobilizarea este însă extrem de slabă, avansul fiind de doar 1,5%, în condițiile în care lucrările trebuie terminate în termen de 1 an și 8 luni.

„Pizzarotti, oaia neagră de pe Autostrada A7.Progresul în teren este dezamăgitor, chiar dacă nu aveam așteptări mari de la asocierea Pizzarotti-Retter. CNAIR a raportat la final de noiembrie un stadiu fizic oficial de doar 1,5%, la 3 luni de la emiterea ordinului de începere lucrări, 22.08.2022. Să fim îngăduitori și să spunem că închidem 2022 la 2-3%. Desigur, avem o zonă cu o descărcare arheologică în curs, avem veșnicele probleme birocratice, dar asocierea Pizzarotti-Retter are suficient front de lucru pentru a demonstra că își poate respecta termenul contractual: aprilie 2024”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.

Un constructor cu reputație proastă în România

Dacă este vorbim despre mari lucrări de infrastructură întârziat, inevitabil vom merge cu mintea la lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Pentru această porțiune de șosea de mare viteză CNAIR a încheiat în noiembrie 2014 un contract de proiectare și execuție cu Impresa Pizzarotti. Conform înțelegerii, autostrada ar fi trebuit predată „la cheie” de constructor în termen de 22 de luni.

Mobilizarea în teren a fost extrem de slabă, cu excepția zilelor în care șantierul era vizitat de șefii de la drumuri, însoțiți de alaiul de jurnaliști. În loc să finalizeze lucrările până în septembrie 2016, așa cum se angajaseră prin contract, italienii s-au folosit de toate tertipurile legale pentru a nu fi penalizați. Ba mai mult, aceștia au condiționat continuarea lucrărilor de achitarea datoriilor pe care statul le avea față de ei în urma unui litigiu privind un sector de autostrada din A3.

Așa s-a ajuns că deschiderea circulației, pe 14,8 km din cei 17 km, cu restricții de viteză, a avut loc abia în decembrie 2020, cu doar câteva zile înainte alegerile parlamentare. Pe 29 iunie 2021 Pizzarotti a deschis nodul Sebeș în integralitate.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW