CNAIR nu poate încheia anul acesta contractul pentru ultimul lot din A7 Ploiești – Buzău. Una dintre contestații, admisă de CNSC
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu va putea încheia în acest an contractul pentru lotul 3 (Pietroasele – Buzău) al Autostrăzii Ploiești – Buzău, așa cum promitea ministrul Sorin Grindeanu, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația depusă de firma Danlin XXL.
În martie 2022, compania de drumuri a desemnat firma Selina câștigătoarea licitației pentru construirea lotului Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Atribuirea a fost contestată de Nurol Insaat la CNSC, instanța dând câștig de cauză firmei din Turcia. Drept urmare, după ce a reevaluat ofertele, CNAIR atribuit contractul firmei Nurol.
O nouă contestație admisă
Cu toate acestea, compania de drumuri nu poate încheia înțelegerea. Danlin XXL, firmă deținută de Dan Amurăriţei, despre care presa locală scrie că ar fi un apropiat al președintelui Consiliului Județean Neamț, Ionel Arsene, și Tekfen din Turcia au contestat decizia la Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
Instanța a admis miercuri, 14 decembrie, contestația depusă de Danlin XXL și a respins-o pe cea depusă de Tekfen. Prin urmare, compania de drumuri nu poate încheia, cel puțin deocamdată, contractul cu Nurol, fiind obligată să reevalueze oferta firmei din Neamț.
Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Pietroasele – Buzău) are o lungime de 13,9 km și trebuie finalizat în 20 de luni. Pe această porțiune urmează să fie construite inclusiv opt poduri și un pasaj cu lungimea de 1,26 km. Construcția acestui lot al Autostrăzii Moldovei, are o valoare de 1,09 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Moldovei
Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.
Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.
CITEȘTE ȘI: Autostrada Ploiești – Buzău: Lucrări în ritm de melc pe lotul 1 / Avans încurajator la lotul 2
Comentarii