Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Nicolae Ciucă s-a răzgândit. Premierul nu mai vrea PPP pentru Autostrada Ploiești – Brașov – SURSE

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 24 noiembrie 2022 Etichete: , , ,

După ce la jumătatea lunii august a declarat că Autostrada Ploiești – Brașov va fi realizată printr-un Parteneriat Public-Privat (PPP), Nicolae Ciucă s-a răzgândit. Potrivit informațiilor obținute de Main News din cadrul executivului, premierul a renunțat la idee, care ar fi îngropat proiectul pentru mai mulți ani, și vrea acum finanțarea prin intermediul unor împrumuturi de la Banca Europeană de Investiții (BEI) și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Într-o banală zi de august, în timp ce oamenii muncii de la orașe și sate se îndreptau către case, prim-ministrul Nicolae Ciucă a aruncat bomba – Autostrada A3 Ploiești – Brașov va fi construită prin intermediul unui parteneriat public-privat (PPP). Pentru cei care cunosc puțin istoria proiectelor de infrastructură din România anunțul s-ar fi tradus printr-un nou blocaj asupra proiectului, în condițiile în care nu mai puțin de patru tentative de acest gen eșuaseră lamentabil. Detalii aici.

La câteva zile s-a lămurit și problema pentru care premierul și-ar fi dorit să abandoneze planul inițial de maturizare a documentației tehnice și de realizare a autostrăzii de către instituțiile statului. Potrivit HotNews.ro, drumul de mare viteză, care ar urma să aibă 105 kilometri, ar costa 9,118 miliarde de euro fără TVA pentru construcții și montaj. Conform variantelor de traseu „câștigătoare”, autostrada ar avea peste 20 de km de poduri și aproape 50 km de tuneluri, printre care unul de 13,4 km în zona Câmpina, deschisă ca relief, și unul de 2,7 km la câmpie, lângă Ploiești.

CNAIR caută să împace și capra și varza

Audiat pe 20 septembrie în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, directorul companiei de drumui, Cristian Pistol, a recunoscut problema, precizând faptul că se caută soluții împreună cu proiectantul pentru armonizarea variantei de traseu și reducerea costurilor.

„Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov, cum aţi spus şi dumneavoastră, a fost contractată. Suntem la faza de studiu de fezabilitate. Din păcate traseul iniţial al acestei autostrăzi nu a mai putut fi menţinut din cauza acelor dezvoltări imobiliare. Mă rog, comunităţile nu puteau să stea într-o autostradă care nu avea niciun orizont de timp. Astfel încât în momentul acesta este complicat de a identifica acel traseu care să asigure un echilibru între costuri şi soluţiile tehnice, pentru că ştim foarte bine, în planul investiţional avem prinsă o sumă de bani, de 1,5 miliarde de euro. În momentul de faţă, pe analizele prezentate, pe propunerile de traseu, depăşim cu foarte mult acest buget alocat. Încercăm, colegii mei care implementează acest proiect, respectiv direcţia tehnică, întotdeauna are întâlniri pot să vă spun….la două săptămâni, cel mult la o lună de zile…are întâlniri de progres cu prestatorul de servicii şi cu autorităţile locale astfel încât să găsim cea mai bună soluţie. Odată cu deblocarea traseului autostrăzii vor veni mult mai uşor celelalte elemente”, a declarat Cristian Pistol, citat de Agerpres.

Sursa foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW