Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

O primărie din București își înființează o autoritate centrală de achiziții

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 14 septembrie 2022 Etichete: , ,

Primăriei Sectorului 6 va fi înființată o Unitate Centralizată de Achiziții (UCA), care va cumpăra bunuri și servicii pentru toate cele opt instituții subordonate, au anunțat miercuri, 14 septembrie, reprezentanții instituției. 

În parteneriat cu Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP), Primăria Sectorului 6 a organizat, miercuri conferința „Unități de Achiziții Publice Centralizate la nivel local: soluția pentru mai multă eficiență în achizițiile publice”.

Au participat atât fizic, cât și online, circa 400 de persoane, de la reprezentanți de instituții publice din Sectorul 6, cât și de la alte primării  din țară. Toți au vrut să înțeleagă un model european de bune practici în ceea ce privește modul în care se fac achizițiile publice. Gazdele conferinței au fost primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, alături de președintele ANAP, Iuliana Feclistov, reprezentanți ai Băncii Europene de Investiții (BEI) și experți în achiziții din partea consorțiului Ernst & Young.

Ce este o Unitate de Achiziții Publice Centralizate

Consiliul Local al Sectorului 6 are în subordine opt instituții, fiecare dintre ele, alături de Primărie având până acum în responsabilitate achizițiile publice. Pentru fiecare cheltuială în parte se fac proceduri de atribuire, se înființează comisii de evaluare, se derulează licitații, se monitorizează implementarea contractelor. Un efort imens de timp, dar și de bani, susțin reprezentanții primăriei.

Presupusele avantaje cu care se laudă primăria:

  • Se reduc costurile. Una este să-și cumpere fiecare instituție câte 100 de pixuri, de modele și prețuri diferite, și alta e ca o singură entitate să achiziționeze pentru ele 900 de pixuri. Cu cât cantitatea este mai mare, cu atât puterea de negociere este mai mare și prețul mai bun;
  • Uniformizarea/standardizarea gamei de produse și servicii este un alt avantaj;
  • Comisia de evaluare a ofertelor este formată din reprezentanți ai tuturor instituțiilor, ceea ce elimină corupția. „Este un control suplimentar, pentru că la aceste proceduri participă opt instituții din subordinea primăriei, fiecare cu câte un om, fiecare supervizându-se reciproc. Deci vorbim despre o comisie lărgită”, a precizat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu;
  • Se câștigă timp și se diminuează riscul de contestații;
  • În afară de cheltuirea eficientă a banului public, scopul acestor unități centralizate este de a forma specialiști achizitori, pe domenii separate – bunuri și servicii”, a declarat Iuliana Feclistov, președintele ANAP, în cadrul conferinței găzduite de Primăria Sectorului 6.

UCA, implementată în Sectorul 6

Unitățile de Achiziții Publice Centralizate la nivel local sunt utilizate frecvent în administrațiile naționale și locale din Uniunea Europeană de peste 15 ani. În România, vor fi implementate la 12 autorități publice locale, care s-au înscris și au trecut procesul de selecție ANAP.

Deja au fost înființate unități centralizate locale la Consiliul Județean Harghita, Consiliul Județean Sibiu și Primăria Municipiului Timișoara. Urmează Primăria Sectorului 6.

Sursa foto: Inquam Photos / Ilona Andrei

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW