Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


CNAIR a încheiat primul contract finanțat din PNRR pentru „Autostrada Moldovei”

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 7 iunie 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat marți, 7 iunie, cu asocierea Coni SRL (România) și Trace (Bulgaria) contractul pentru execuția lucrărilor la lotul 2 Mizil – Pietroasele (28,35 km) al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. 

Valoarea estimată a contractului este de 1,24 miliarde lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și bugetul de stat. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 20 luni de la emiterea ordinului de începere.

Autostrada Moldovei va avea până la Pașcani o lungime de aproximativ 320 km și este împărțită în patru tronsoane Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani. Toate aceste tronsoane au fost incluse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență și ar trebui finalizate până în 2026.

Proiectul ar trebui continuat cu alte alți 117 km de drum de mare viteză, anume tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, acestea fiind în faza de proiectare.

O firmă cu probleme penale, abonată la contracte cu CJ Prahova

Coni SRL este o firmă de construcții, cu sediul în comuna Mănești (Prahova), deținută de Nicolae Onea. Acesta a fost arestat în 2014, într-un dosar penal de evaziune fiscală cu un prejudiciu total de 35 milioane euro, ulterior trimis în judecată, în care firma Coni SRL are calitatea de inculpat.

Potrivit România Curată, în perioada 2007 – 2013, Coni SRL a câștigat 10 contracte cu Consiliul Județean Prahova, condus la acea vreme de baronul PSD Mircea Cosma. Unul dintre aceste contractate i-a adus alte probleme penale lui Nicolae Onea. Pentru a scăpa, acesta l-a denunțat pe Mircea Cosma, care a fost pus sub acuzare pentru luare de mită. Ulterior, Nicolae Onea a susținut că ar fi fost șantajat de celebrul procuror Micea Negulescu, zis Portocală, cel care instrumenta dosarul, pentru a face acel denunț.

În pofida schimbărilor de la nivelul Consiliului Județean Prahova, afacerile firmei Coni au continuat să funcționeze cu această instituție. În 2018, firma lui Nicolae Onea a câștigat contractele pentru întreținerea drumurilor din județ, în valoare de peste 7 milioane lei, în 2019 a prins un contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare DJ 102l Valea Doftanei – 9,4 milioane lei și tot în 2019, alte două contracte pentru deszăpezire – 3,4 milioane lei. Coni s-a ocupat de deszăpezirea drumurilor județene din Prahova și în perioada 2020 – 2021, obținând contracte în acest sens în valoare de aproape 1,7 milioane lei.

În martie 2021, Coni, alături de bulgarii de la Hydrostroy, a obținut un contract de aproape 18 milioane lei fără TVA pentru modernizarea unor drumuri județene din județul Prahova.

Stadiul A7 Ploiești – Pașcani

Ploiești – Buzău: Este împărțit în trei loturi. Pe lotul 2 tocmai ce a fost semnat contractul, același lucru urmând să se întâmple și pe lotul 1. Desemnarea câștigătorului pe lotul 3 a fost atacată la CNSC, contestatorii având câștig de cauză. Curtea de Apel București este așteptată să pronunțe sentința definitivă, urmând ca apoi, cel mai probabil, CNAIR să reevalueze ofertele.

Buzău – Focșani: Au fost depuse 28 de oferte la cele patru licitații organizate pentru execuția lucrărilor. Acestea urmează să fie evaluate din punct de vedere tehnic și financiar, iar apoi să fie desemnați câștigătorii.

Focșani – Bacău: Este cel mai întârziat sector dintre cele patru. Firma românească Consitrans nu a reușit încă să finalizeze activitățile de proiectare. Abia apoi va putea fi urmată procedura de aprobare a investiției și lansate licitațiile pentru execuția lucrărilor.

Bacău – Pașcani: Guvernul a aprobat pe 25 mai indicatorii tehnico-economici. În perioada următoare vor fi lansate licitațiile de execuția lucrărilor pentru cele trei loturi.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW