Stirile zilei

Un puternic constructor din Austria vine cu bani de acasă pentru a începe modernizarea liniilor de tramvai din București

Firma austriacă Porr și-a asumat finanțarea din fonduri proprii a lucrărilor efectuate anul acesta, până când Primăria Capitalei va reuși deblocarea fondurilor europene puse la dispoziția municipalității prin Programul Operațional Regional, anunțat vineri primarul general, Nicușor Dan.

Este vorba despre trei loturi cu o lungime totală de 21,4 km. Primul lot, în lungime de 18 km, cuprinde modernizarea infrastructurii de pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, pe care circulă tramvaiele 40, 27, 19, 36 și 23. Termenul este de 9 luni pentru proiectare și 2 ani pentru execuția lucrărilor. Al doilea, în lungime de 2 km, prevede modernizarea sistemului rutier de pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet, unde se află linia de tramvai 3. Ultimul lot, cu o lungime de 1,38 km, se află pe Bulevardul Timisoara, între Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest, unde circula tramvaiul 25.

Nicușor Dan: „Bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern”

Investițiile fac parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de linii de tramvai. Cel mai avansat șantier este cel de pe linia 5, pe tronsonul cuprins între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa (4,25 km), unde constructorul Mari Vila ar trebui să finalizeze lucrările anul acesta. În rest, lucrările nu au început din cauza din cauza a două mari probleme.

În primul rând, Ministerul Proiectelor Europene nu a publicat ghidurile de finanțare pentru ca Primăria Capitalei să acceseze banii europeni ce îi sunt puși la dispoziție. În al doilea rând, executivul a diminuat semnificativ alocările de fonduri pentru Primăria generală în raport cu primăriile de sector, astfel că, spune primarul Nicușor Dan, nu dispune de fondurile necesare pentru a acoperi cofinanțarea.

„Pentru că bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern și pentru că nu ne permitem să amânăm lucrări de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea orașului, am găsit, împreună cu reprezentanții PORR, o soluție alternativă : aceștia au acceptat să finanțeze lucrările pe care le vor executa în 2025, până la momentul în care noi vom obține fondurile europene dedicate mobilității. Vom depune cererile de finanțare în luna iunie prin Programul Operațional Regional pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai”, a explicat primarul Nicușor Dan.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Articole Recomandate

Back to top button