Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Un nou drum expres, în lungime de 120 km, va fi construit în România

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 5 octombrie 2023

Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor a avizat miercuri, 4 octombrie, construcția Drumului Expres Arad – Oradea, care va asigura și conexiunea cu Ungaria. 

Valoarea totală a investiției este de 9,8 miliarde lei, fără TVA, iar finanțarea investiției se realizează din fonduri europene nerambursabile.

În lungime de 120 km, traseul cuprinde 86 poduri și pasaje, șase parcări de scurtă durată, opt spații de servicii, patru Centre de Întreținere și Coordonare, sistem inteligent de monitorizare trafic și 12 noduri rutiere.

„Studiul de fezabilitate al Drumului Expres Arad – Oradea a fost avizat favorabil în şedinţa de azi a Consiliului Tehnico-Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor. Avizarea a fost posibilă ca urmare a obţinerii tuturor avizelor necesare proiectului şi finalizării soluţiilor tehnice la cele peste 80 de pasaje şi poduri de pe drumul expres, inclusiv de pe legăturile cu Aradul, Chişineu Criş, Salonta – Ungaria şi Oradea – legătură cu autostrada Transilvania”, a scris, miercuri seară, pe Facebook, Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Diferențe între autostradă și drum expres

Autostrada are un profil de minim 26 metri lățime, fiind despărțită în patru benzi, două pe fiecare sens, cu o lățime de 3,75 metri fiecare, și patru benzi de ghidare de 0,5 metri fiecare. Are două benzi de urgență, în lățime 2,5 metri fiecare și două acostamente de 0,5 metri. Spațiul median are 3 metri. Vitezele pentru autostrăzi sunt de 140 km/h pentru regiunea de șes, 120 km/h pentru deal și 100 km/h pentru munte.

Drumul expres este ceva mai îngust decât autostrada, având un profil transversal de 22 metri. Are patru benzi de circulație, două pe sens, în lungime de 3,5 metri fiecare, patru benzi de încadrare, în lungime de 0,5 metri fiecare și două acostamente de 1,5 metri din piatra sparta sau pământ vegetal. Spațiul median, la fel ca la autostradă, are 3 metri. Vitezele de proiectare minime pe drumurile expres sunt de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal și 80 km/h pentru munte.

Comentarii