Monday, May 23, 2022
Jurnalism corect


Trenul între București și Giurgiu ar putea circula după 15 ani. Porr Construct, unic ofertant la licitația pentru reconstrucția podului de la Grădiștea

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 aprilie 2020 Etichete: , ,

După 15 ani de la oprirea circulației feroviare între București și Giurgiu, lucrurile par să se îndrepte în direcția bună. La licitația organizată de CFR pentru reconstrucția podului de la Grădiștea s-a înscris un singur ofertant, compania austriacă Porr Construct. Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 460 de milioane de lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, se arată într-un comunicat al CFR.

Durata contractului va fi de 91 de luni, din care: 6 luni proiectare, 24 luni pentru execuție, o lună pentru verificarea și aprobarea la plată a lucrărilor și a testelor si minim 60 luni perioada de garanție.

Potrivit CFR, garanția de participare a ofertei depusă de Porr Construct a fost verificată în data de 27 aprilie, iar în perioada următoare comisia de evaluare va analiza și verifica etapizat documentația depusă, astfel:

– documentele DUAE

– propunerea tehnică

– propunerea financiară

– decumentele-suport DUAE

Vor fi de fapt patru poduri

Potrivit CFR, Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Podul s-a prăbușit în urmă cu 15 ani

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit la inundațiile din 2005. Presa a scris la vremea respectivă că la prăbușirea podului feroviar ar fi contribuit și faptul că s-au făcut intens excavații în albia râului.

Potrivit Club Feroviar, lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. În loc de 74 km, drumul este de 118 km și există două perechi de trenuri directe pe zi, care fac două, respectiv trei ore. În aceste condiții, Bucureștiul nu are o legătură feroviară permanentă, tot timpul anului, cu Sofia, pentru că trenurile ar face prea mult, iar oferta nu ar fi atractivă.

Linia Bucureşti – Giurgiu este prima cale ferată din Principatele Române, fiind inaugurată pe 31 decembrie 1869.

Sursa foto: Facebook / CFR Infrastructură

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW