Friday, December 13, 2024
Jurnalism corect


Trenul electric Alstom, inaugurat miercuri de Ciolacu și Grindeanu, s-a defectat după doar o zi

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 21 noiembrie 2024

„Primul tren electric livrat statului român de către Alstom, inaugurat miercuri cu surle și trâmbițe de premierul Marcel Ciolacu, și ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a stricat după numai o zi de utilizare.

Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, a declarat pentru News.ro că noul tren electric nu a mai plecat joi dimineaţă, la ora 5:40, aşa cum era programat, întrucât calculatorul de bord a înregistrat o eroare, după cum au transmis reprezentanţii Alstom.

„Echipele de la ei lucrează la remedierea acestei situaţii, dar şi la verificarea ca această situaţie să nu se repete. Adică nu e problema doar de reparat şi să ajungem la improvizaţie”, a precizat Roşeanu.

Întrebat dacă cei de la Alstom au estimat cât timp ar dura remedierea şi verificarea situaţiei, preşedintele ARF a dar asigurări că problema va fi rezolvată în cursul zilei de astăzi.

„Echipa este mobilizată, înţeleg că sunt câteva zeci de persoane ca să reducă timpul pe cât se poate. Astăzi sigur se rezolvă. Sperăm, ştiţi cum e, ca la orice reparaţie. Ştiţi că niciun inginer sau reparator nu-ţi spune, până în secunda când a terminat, că a terminat”, e explicat Roșeanu.

Alstom spune că trenul e funcțional, dar…

Ulterior, reprezentanții subsidiarei din România a gigantului francez au transmis un comunicat în care susțin că trenul ar fi funcțional, însă a fost oprit din circulație pentru efectuarea unor verificări suplimentare.

„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”, precizează compania într-un comunicat.

Trenul se află în perioada de garanție, astfel că problema va trebui soluționată de către Alstom.

Trenurile Coradia sunt capabile să atingă 160 km/oră

Contractul pentru primele 20 de rame electrice de lung parcurs a fost încheiat de ARF, în martie 2022, cu subsidiara din România a Alstom. Șase luni mai târziu, Autoritatea a suplimentat comanda către Alstom pentru alte 17 trenuri. Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei fără TVA.

Deși ramele ar fi trebuit să fie puse în funcțiune încă de anul trecut, conform termenelor contractuale, acest lucru nu s-a întâmplat. În contextul pandemiei și al războiului din Ucraina, gigantul francez întâmpina dificultăți cu respectarea termenelor din cauza problemelor de aprovizionare cu mai multe materii prime. Abia în decembrie 2023 Alstom a adus în România capul de linie.

Cu o lungime de 121 metri, fiind formate din șase vagoane, trenurile Coradia Stream sunt capabile, acolo unde infrastructură permite, să atingă viteza de 160 km/oră. Acestea au 10 uși duble pe fiecare parte și 351 de locuri.

Noile trenuri vor circula pe rutele:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • București Nord – Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria
  • București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad
  • Cluj-Timișoara
  • Cluj-Suceava-Iași.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW