Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Toni Greblă și Daniel Băluță, vizită la Pasajul Unirii / Lucrările sunt pe jumătate finalizate

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 28 iulie 2022

Prefectul Municipiului București, Toni Greblă, și Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, au verificat, în noaptea zilei de miercuri, 27 iulie, stadiul lucrărilor de consolidare și reabilitare a Pasajului Unirii. 

Conform Prefecturii, infiltrațiile de la nivelul carosabilului au fost izolate, iar consolidarea pereților s-a încheiat. De asemenea, a fost turnat primul strat de asfalt și continuă lucrările pentru montarea celor 2.800 de panouri care vor îmbrăca pereții interiori ai pasajului. Astfel, lucrările de punere în siguranță a pasajului de sub Piața Unirii sunt finalizate în proporție de 50%.

Totodată, experții de pe șantier au transmis că lucrările vor fi finalizate până la începutul lunii septembrie.

La fața locului, prefectul Toni Greblă a declarat că lucrări de reabilitare, consolidare și dezvoltare a unor obiective mari de infrastructură trebuie demarate și în alte zone ale Capitalei, pentru asigurarea siguranței cetățenilor, fluidizarea traficului și dezvoltarea durabilă a orașului, potrivit sursei citate.

Pasajul Unirii, aflat în stare avansată de degradare

Circulația rutieră a fost complet suspendată prin Pasajul Unirii din București, începând cu data de 20 iunie până în jurul datei de 1 septembrie, pentru lucrări de punere în siguranță.

Pentru remedierea în regim de urgență a problemelor de siguranță constatate, la începutul acestui an, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4.

Potrivit Primăriei Sectorului 4, Pasajul Unirii, construit în anii 1986 – 1987, a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare și prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața cetățenilor.

Mai exact, această construcție este încadrată în clasa stării tehnice IV –  nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficiențe serioase la structura de rezistență, care pun în pericol viața a sute de mii de oameni din Sectorul 4 și nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de mașini.

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *