Toate contractele pentru modernizarea căii ferate Cluj-Oradea, încheiate de CFR
Modernizarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, în lungime de 166,2 km, intră în linie dreaptă. CFR Infrastructură a încheiat vineri, 30 decembrie, cu Asocierea RailWorks (Alstom-Arcada) contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la lotul Cluj Napoca-Aghireș, acesta fiind ultimul care rămăsese fără constructor.
Valoarea înțelegerii este de 1,61 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Constructorul are la dispoziție pentru finalizare 3 ani și 6 luni (6 luni proiectare și 3 ani execuția lucrărilor).
Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite un pasaj pietonal subteran în stația Cluj Napoca și o pasarelă pietonală în stația Aghireș.
„Aceste noi contracte consolidează poziția de lider a Alstom pe piața feroviară din România, atât în ceea ce privește soluțiile de control digital al trenurilor, cât și în electrificare feroviară. În ultimii ani, Bucureștiul a devenit un centru strategic pentru expertiza în semnalizări feroviare a Alstom, având peste 200 de ingineri de înaltă calificare, ale căror competențe deservesc proiecte locale și internaționale,” a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, finanțare prin PNRR, au o valoare totală de 9,36 miliarde de lei, fără TVA.
Modernizare din temelii
Lucrările de modernizare includ electrificarea, modernizarea infrastructurii și suprastructurii, sisteme de semnalizare și telecomunicații, precum și construcții civile. În directa responsabilitate a Alstom vor fi implementarea soluției de semnalizări ERTMS Nivelul 2 și a soluției de control al traficului, sistemele de centralizare electronică și de informare a pasagerilor, precum și lucrările de electrificare, inclusiv alimentarea cu energie și linia aeriană de contact. Modernizarea va permite creșterea vitezei la 160 km/h pentru trenurile de pasageri și la 120 km/h pentru cele de marfă.
În același timp, vor fi montate instalații de centralizare electronică noi și va fi introdus sistemul de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
Comentarii