Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

STS a semnat contractul pentru modernizarea echipamentelor pentru 112. Ce schimbări vor avea loc

By Madalina Balaceanu , in Stirile zilei , at 12 august 2019 Etichete: , ,

Serviciul de Telecomunicații Speciale(STS) a anunțat prin intermediul unui comunicat de presă că a semnat un contract în valoare de circa 200 de milioane de lei cu Asocierea Orange România SA-Atos Covergence Creators SRL pentru modernizarea sistemului 112.

„În aplicarea măsurii 7 din Raportul preliminar privind Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU), întocmit de Comitetul interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 înființat prin Decizia prim-ministrului nr. 166/2019, Serviciul de Telecomunicații Speciale anunță semnarea în data de 09.08.2019 a Contractului de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru „Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență”, cu Asocierea Orange Romania S.A. – Atos Convergence Creators S.R.L. a cărui ofertă a fost declarată câștigătoare în urma procedurii de licitație deschisă”, a transmis STS, potrivit sursei citate.

Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, el fiind finanțat în proporție de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM)

Proiectul STS va aduce beneficii în ceea ce privește salvarea vieții

Conform STS, contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni și va aduce beneficii în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:

– modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;

– reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;

– intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;

– o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;

– posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;

– extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european;

– asigurarea funcționării facilităților actuale

Ce măsuri vor fi aplicate în perioada următoare pentru îmbunătățirea sistemului de localizare a apelurilor 112

Secretarul de Stat Raed Arafat a prezentat pe 7 august măsurile care vor fi aplicate în perioada următoare pentru îmbunătățirea sistemului de localizare a apelurilor 112.  Una dintre măsuri este vânzarea cartelelor pre-pay numai pe baza unui act de identitate.

Au fost stabilite 14 măsuri care urmează să fie implementate:

  • îmbunătățirea cadrului legislativ de localizare a apelurilor – se face referire la vânzarea cartelelor prepay doar cu act de identitate. Operatorul de telefonie mobilăfurniza identitatea proprietarului cartelei, doar pentru apelanți 112.
  • protocol de colaborare cu gooble pentru o mai bună localizare,
  • reconfigurarea infrastructurii de către operatorii de telefonie mobilă împreună cu STS,
  • promovarea aplicației 112 astfel încât să fie o măsură temporară până la implementarea sistemului AML,
  • dispecerate integrate – 112, ambulanta, politie, pompieri,
  • constituirea și încadrarea centre de formare a dispecerilor,
  • finalizarea implementării proiectului de modernizare a sistemului 112- cost = 600.000 euro+ tva,
  • îmbunătățirea procedurilor apelurilor 112, 
  • implementarea altor tehnologii de localizare,
  • instituirea unui mecanism de verificare periodică a sistemului de localizare – auditare periodică,
  • extinderea dispeceratelor integrate la nivel regional, 
  • pregătirea dispecerilor,
  • derularea procedurilor de pregătire  a agențiilor pentru a intra în dispeceratele unice.

INQUAM PHOTOS/George Călin

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *