Tech

Camioanele autonome testate pe ruta Beijing–Tianjin

Camioanele autonome sunt deja testate pe rutele dintre Beijing și portul Tianjin, un pas înainte către viitorul transportului fără șoferi în China. Aceste vehicule moderne folosesc sisteme sofisticate de navigație și senzori pentru a circula independent pe drumurile publice.

Tehnologia integrată pe camioanele autonome

Camioanele autonome sunt echipate cu camere avansate și senzori care permit vehiculelor să mențină banda de circulație, să schimbe direcția și să controleze viteza fără intervenția umană. Tehnologia permite inclusiv interacțiunea cu infrastructura rutieră, de la rampe la porți de taxare, totul fiind gestionat automat de sistemele vehiculului.

Un șofer este prezent la volan pentru siguranță, conform reglementărilor în vigoare, dar intervenția sa este limitată doar la situații de urgență. În rest, sistemul preia complet controlul vehiculului. „Munca mea ca șofer de siguranță este să acționez ca ultima linie de apărare. De exemplu, în caz de urgență, ar trebui să preiau imediat controlul vehiculului pentru a asigura siguranța tuturor”, a declarat Huo Kangtian, unul dintre șoferii implicați în test, pentru BBC.

Automatizare cu rol operațional, nu de înlocuire imediată

În etapa actuală, camioanele autonome sunt folosite pentru a reduce oboseala șoferilor și pentru a evita sarcinile repetitive pe distanțe lungi. Compania estimează că, pe termen mediu, eficiența în transport va crește, iar costurile asociate forței de muncă vor scădea considerabil.

Li Hengyu, vicepreședinte Pony AI, a explicat că obiectivele principale sunt reducerea costurilor și operarea eficientă în condiții dificile sau pe trasee lungi.

Autoutilitare autonome în orașe

În paralel cu testele pentru camioanele autonome de cursă lungă, livrările urbane folosesc deja autoutilitare autonome. În orașul Hefei, din provincia Anhui, peste 500 de vehicule autonome transportă colete între centre logistice și puncte locale de distribuție. Curierii umani preiau apoi pachetele pentru livrarea finală.

Potrivit Rino.ai, compania care operează aceste autovehicule, sistemul reduce costurile și optimizează logistica urbană. „Furgonetele acoperă drumurile repetitive, iar curierii rămân în cartiere. Este un sistem mai eficient”, a declarat președintele Gary Huang.

În ciuda progreselor, camioanele autonome nu sunt încă pregătite pentru utilizarea pe scară largă. Problemele țin de costuri, fiabilitate în condiții meteo extreme și, mai ales, de încrederea publicului. Accidentele anterioare cu vehicule autonome au afectat percepția consumatorilor, iar toleranța față de erorile automate este mult mai scăzută față de greșelile umane.

Profesorul Yang Ruigang, de la Universitatea Jiaotong din Shanghai, avertizează că va mai dura până când vom vedea camioane autonome circulând liber în trafic aglomerat sau pe drumuri nepregătite. Cu toate acestea, el rămâne optimist: „Pe trasee izolate, cu viteză redusă sau în zone industriale, implementarea este deja posibilă.”

 

Articole Recomandate

Back to top button