Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Staţia de metrou Tudor Arghezi va fi funcţională pe 15 noiembrie

By Redactia , in Stirile zilei , at 24 octombrie 2023 Etichete: , , , ,

Staţia de metrou Tudor Arghezi, respectiv park and ride-ul aferent acesteia, vor fi funcţionale pe 15 noiembrie, a transmis primarul Sectorului 4 București, Daniel Băluţă, în timpul unei vizite tehnice în clădirea noii faciltăți de transport. Potrivit edilului Sectorului 4,  toate detaliile tehnice au fost deja bifate, așa că, de la jumătatea lunii viitoare, călătorii sunt invitați să folosească atât stația de metrou, cât și parcarea aferentă acesteia.

„Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze stația și parcarea, pentru că doar așa, putem reduce indicii de trafic din București. Evident că nu ne oprim aici și ne ocupăm, împreună cu Consiliul Județean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea rețelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentația necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociați cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov. Toate acestea, precum și toate proiectele pe care le-am finalizat, au un element comun esențial: comunicarea și conlucrarea între autorități. Spre exemplu, avem proiecte comune cu Sectorul 3, cu Sectorul 5, pentru că doar împreună putem reuși!”, a declarat Daniel Băluță.

Toate detaliile legate de modul în care va fi exploatată, în perioada imediat următoare, stația de metrou, au fost oferite, în cadrul aceluiași eveniment, de către directorul general al S.C. Metrorex S.A, Mariana Miclăuș.

Circulația de tip pendulă: de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni

„Circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. Până la sfârșitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare și automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute”, a susținut Mariana Miclăuș.

Prezent la eveniment, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a apreciat pozitiv impactul pe care stația de metrou Tudor Arghezi și parcarea park&ride aferentă acesteia îl vor avea asupra traficului rutier din sudul Bucureștiului.

„Dezvoltarea infrastructurii de metrou a fost, din păcate pentru noi, bucureștenii, o „rara avis” în ultimii 30 de ani. Iată însă că se întâmplă prin implicarea sectoarelor, prin implicarea domnului primar Daniel Băluță și a Metrorexului, cărora le mulțumesc pentru munca depusă. Iată că se pot face și proiecte integrate pentru transportul public în comun, întrucât altă soluție nu există, în condițiile în care Metrorex înregistrează un trafic de 600.000 de persoane pe zi. Ceea ce s-a întâmplat aici trebuie să se întâmple la fiecare capăt de metrou din București. Este un pionierat care a dat rezultate foarte bune și care trebuie preluat de către întreaga administrație a Bucureștiului. Avem nevoie de facilități de tip park&ride și avem nevoie de noi stații de metrou și de extinderea acestora”, a susținut prefectul Bucureștiului.

Stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri nerambursabile

Reamintim faptul că recepția noii stații de metrou de pe Șoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice. Construită pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.

Stației i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare. Aici, șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate își pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul.

Comentarii