Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Sorin Grindeanu anunță achiziția a încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 10 iunie 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri, 10 iunie, că a fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară va derula licitația prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro. La aceasta se adaugă costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro – sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice, potrivit ministrului.

Grindeanu a enumerat obiectivele investiției:

  • Îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile
  • Asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României
  • Punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României
  • Susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS
  • Asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate.
  • Înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.

Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
➡️Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
➡️Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
➡️Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

„Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt:
– să circule cu o viteză maximă de 200 km/h,
– să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua),
– să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție)”, se mai arată în postarea ministrului.

Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Amintim că vineri, 25 martie, a fost semnat contractul pentru achiziția primei tranșe de trenuri electrice inter-regionale. La începutul lunii noiembrie 2021, ARF anunța că a desemnat compania franceză Alstom câştigătoarea licitației pentru achiziția de trenuri electrice inter-regionale.

Valoarea ofertei Alstom pentru 20 de rame, dată publicității de ARF, este de 1,3 miliarde lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț de circa 65 milioane lei fără TVA pentru un tren. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat.

Trenurile electrice au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Pentru asigurarea calității vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani.

Foto: Foto: Sorin Grindeanu/ Facebook

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW