Friday, March 29, 2024
Jurnalism corect


Soluția de secolul trecut pentru București – Târgoviște, scoasă la licitație la preț de autostradă

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 12 ianuarie 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat luni, 10 ianuarie, licitația pentru extinderea la două benzi pe sens a drumului DN 71 Bâldana – Târgoviște, în lungime de 44 km.

În prezent, legătură între București și Târgoviște se face prin DN7, un drum cu două benzi pe sens, și de la Bâldana prin DN71, un drum cu o sigură bandă pe sens ce străbate mai multe localități.

Imediat după ce fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă și-a preluat mandatul, CNAIR a abandonat ideea lărgirii la două benzi a DN71 Bâldana – Târgoviște, în acest sens fiind reziliat contractul încheiat cu firma Aqua Parc, controlată de Gheorghe Vlăsie, un apropiat de-ai lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț.

Soluție de domeniul trecutului la costuri exorbitante

Cu 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, în anul 2020, România ocupa prima poziție în statistica europeană privind rata deceselor înregistrate pe șosele. Tocmai de aceea creșterea siguranței rutiere ar trebui să fie unul dintre obiectivele marilor proiecte de infrastructură. Proiectul susținut de Grindeanu, la presiunea politicienilor PSD din Dâmbovița, este însă departe de așa ceva. Actualul drum, cel care ar urma să fie lărgit, trece prin centrul mai multor localități, prin dreptul unor școli iar pe parcurs sunt zeci de intersecții la nivel și treceri de pietoni. Nici viteza de deplasare nu ar trebui să crească foarte mult pentru că, aceasta este limitată la 50 km/h în interiorul localităților.

O altă problemă o reprezintă costurile, deloc neglijabile. Costurile estimate de CNAIR sunt de până la 976,9 milioane lei fără TVA, ceea ce înseamnă un cost mediu pe km de 22,2 milioane lei fără TVA, iar asta până la explozia prețurilor materialelor de construcții. Suma este practic comparabilă cu cea pentru un drum expres sau chiar pentru o autostradă. Pe lângă viteza de proiectare de până la 120 km/h, marele avantaj al drumului expres este că nu traversează intravilanul localităților și nici nu cuprinde intersecții la nivel.

Contract pentru proiectarea unui drum expres, aflat în vigoare

Deși Sorin Grindeanu nu a scos un cuvânt pe această temă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în derulare un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate necesar construirii unui drum expres între București și Târgoviște.

Înțelegerea, în valoare de 11,5  milioane lei fără TVA, a fost încheiată pe 25 noiembrie, cu firma TPF Inginerie iar documentația ar trebui predată în termen de 20 luni.

Sursa foto: Inquam Photos / Justinel Stavaru

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW