Suma record investită în campania lui Crin Antonescu. Cât au cheltuit ceilalți candidați la președinție

Campania electorală desfășurată de candidatul alianței dintre PSD, PNL și UDMR la președinție, Crin Antonescu, a costat nu mai puțin de 50 milioane de lei, sumă mai mare decât cea cheltuită de ceilalți candidați puși la un loc, arată datele centralizate de Expert Forum.
Veniturile totale declarate au ajuns la 108 milioane de lei (față de 69,7 milioane de lei pe 15 aprilie), iar cheltuielile au ajuns la 89,4 milioane de lei. Veniturile se apropie de cele declarate la alegerile din noiembrie, adică 122 de milioane de lei.
Cei mai mulți bani au fost transferați pentru candidatul Crin Antonescu (Alianța România Înainte), adică 62 de milioane (față de 38,5 de milioane de lei la ultima raportare), astfel: PSD – 57,6 milioane de lei, UDMR – 2,4 milioane de lei, PNL – 2 milioane de lei; transferurile au fost realizate doar din fonduri private, fără subvenții. UDMR și PNL nu au mai transferat bani de la ultima raportare. PSD rămâne de departe principalul contributor la campania lui Crin Antonescu.
AUR a transferat pentru candidatul George Simion din împrumuturi în total 7 milioane de lei.
USR a declarat în total 1,1 milioane de lei – față de 280 de mii cât se raportase anterior; celelalte partide nu au declarat subvenții.
Cele mai mari cheltuieli au fost realizate de către:
-
- Crin Antonescu / Alianța România Înainte – 50 milioane de lei – 56% din totalul cheltuielilor.
- Victor Ponta – 23,7 milioane de lei – 26%
- Nicușor Dan – 6,2 milioane de lei – 7%
- George Simion (AUR) – 5,5 milioane de lei – 6%
- Lavinia Șandru (PUSL) – 1,3 milioane de lei – 1,5%
În total, 46% s-au cheltuit pentru servicii online (41,5 mil. lei), 35% pentru reclamă în radio/tv/presă (31,8 milioane de lei), 10% pentru tipărituri (8,8 mil. lei – din care 542 mii lei pentru afișe) și pentru alte cheltuieli – 8% (7,1 mil lei). În acest ultim capitol intră o diversitate de cheltuieli, inclusiv consultanță, vestimentația voluntarilor, servicii mandatar financiar, închirieri de spații sau transport. AUR este singurul competitor care nu a declarat costuri online.