Saturday, December 7, 2019
Jurnalism corect


Reacții politice în urma rezultatelor elevilor români la testele PISA/ Cioloș: Trebuie să schimbăm filosofia de funcționare a sistemului/ Orban: Este necesară o creștere a calității educației

By Daniela Eremia , in Politic Stirile zilei , at 3 decembrie 2019 Etichete: , , , , , ,

Premierul Ludovic Orban și liderii Alianței USR PLUS au criticat reacția ministrului Educației, Monica Anisie, care susține că nu trebuie să ne îngrijoreze rezultatele elevilor români la testele PISA. Dacian Cioloș a afirmat că aceste rezultate ar trebui să ne înspăimânte pentru că este o tragedie.

În acest context USR a invitat toate partidele parlamentare la dezbateri urgente, iar Ludovic Orban a afirmat că este necesară creșterea calității educației în România.

Liderul PLUS, Dacian Cioloș, a declarat că seninătatea ministrului Educației, Monica Anisie, care susține că nu trebuie să ne îngrijoreze rezultatele elevilor români la testele PISA 2018 ar trebui să ne înspăimânte, fiindcă este o tragedie faptul că „elevii români învață după un curriculum care nu are legătură cu viața reală”.

Cioloș: Rezultate dezamăgitoare pentru sistemul românesc

Dacian Cioloș afirmă că în urma testelor PISA „aproape 50% dintre ei nu sunt capabili să își folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi”.

Rezultate dezamăgitoare pentru sistemul românesc de educație la Testele PISA din 2018: aproape 50% dintre ei nu sunt capabili să își folosească cunoștințele învățate la școală în viața de zi cu zi. De exemplu, elevii au fost puși să compare distanța totală pe două rute alternative sau să convertească prețurile într-o monedă diferită. La asemenea teste, România are, în 2018, rezultate chiar mai slabe decât în 2012 sau în 2015. Comentând situația, ministrul Educației, Monica Anisie, ne spune că nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm. Că evaluarea de la Testele PISA nu pune accent pe ce știu elevii, ci pe aplicarea cunoștințelor în situații concrete de viață”, a scris Dacian Cioloș, pe pagina sa de Facebook.

Citeste si:  Klaus Iohannis, prezent la Summitul NATO de la Londra. Ce spune președintele României despre întâlnirea cu liderii lumii

Liderul PLUS subliniază faptul că Sistemul de educație din România nu este în stare să formeze tineri capabili să se descurce în situații concrete de viață. De asemenea, rezultatele testelor PISA sun defapt o tragedie.

Seninătatea doamnei ministru ne dă fiori. Sistemul de educație din România nu e în stare să formeze tineri capabili să se descurce în situații concrete de viață, dar ministrul Educației ne spune să stăm liniștiți, pentru că elevii știu. În fapt, este o tragedie: elevii români învață după un curriculum care nu are legătură cu viața reală. Dincolo de resurse, de finanțarea învățământului, de baza materială precară, de numărul de copii dintr-o clasă, rezultatele de la Testele PISA țin de modul în care profesorii reușesc să-i facă pe elevi să creadă că sunt capabili să rezolve probleme din viața reală”, a mai scris Dacian Cioloș.

Cioloș: Trebuie să schimbăm filosofia de funcționare a sistemului

Cioloș susține că sunt multe cauze, „însă, înainte de toate, trebuie să schimbăm filosofia de funcționare a sistemului”.

Programa școlară din România este depășită, manualele arată, cele mai multe dintre ele, mai rau decât cele din perioada comunistă. Copiii se plictisesc la ore pentru că materiile le sunt predate ca acum 30 de ani. Ne facem că nu știm toate acestea și vorbim despre reforme pe hârtie, despre educație subfinanțată, despre profesori prost plătiți. Dar niciodată nu punem degetul pe rană. Nu ne ducem la originea dezastrului. Cauzele sunt multe, însă, înainte de toate, trebuie să schimbăm filosofia de funcționare a sistemului. Trebuie să înțelegem că, dincolo de experimentele pe care le face un ministru sau altul, de promisiunile neonorate ale unui partid sau ale altuia, important este ce produce sistemul românesc de educație”, a mai precizat Dacian Cioloș.

Citeste si:  Ramona Mănescu îi predă ștafeta lui Bogdan Aurescu. Iohannis:PSD-iști diletanți au crezut că se pot profila folosind politica externă a României/Ministrul de Externe: E o întoarcere acasă

În plus, Liderul PSD afirmă că este nevoie de un pact adevărat pe educație, deoarece reforma învățământului din România este o urgență și trebuie să fie prioritatea zero a oricărui guvern responsabil, căruia îi pasă de soarta acestei țări.

Nu mai putem continua cu o abordare fals competitivă în urma căreia tinerii ies din școală incapabili să-și asume proactiv un loc și un rost în societate. Cei mai mulți dintre antreprenorii cu care am stat de vorbă în ultima vreme ne spun că trebuie să-i califice pe tineri la locul de muncă, indiferent că este vorba despre absolvenți de școală generală, de liceu sau de facultate. Da, avem nevoie de un pact adevărat pe educație. Reforma învățământului din România este o urgență. Trebuie să fie prioritatea zero a oricărui guvern responsabil, căruia îi pasă de soarta acestei țări. Iar reforma trebuie făcută împreună cu cei mai buni specialiști pe care România îi are. Din țară și din diaspora”, a mai scris Dacian Ciloș.

USR: Citim concluzii dureroase de tipul „elevii slabi au devenit și mai slabi”

USR a cerut declanșarea stării de urgență în Educație și a invitat toate partidele parlamentare la dezbateri urgente, pentru găsirea celor mai bune soluții pentru viitoarele generații.

Zeci de miniştri şi sute de schimbări de legislaţie nu au făcut nimic pentru a îmbunătăţi situaţia învăţământului românesc. Mai rău, am ajuns în situaţia în care, atunci când se publică rezultate oficiale la nivel european, să citim concluzii dureroase de tipul ‘elevii slabi au devenit şi mai slabi’. Cred că, dincolo de orice loialitate politică, trebuie să acceptăm că în Educaţie e un dezastru care se amplifică de la an la an. Iar asta înseamnă că le greşim grav copiilor aflaţi acum pe băncile şcolii. Mai mult, multora dintre ei le oferim un traseu pentru o viaţă fără şanse reale de a prospera şi a-şi realiza potenţialul. Iar pentru asta nu ne vor ierta. Nu putem continua să ne minţim că un număr mic de elevi cu performanţe spectaculoase dau măsura calităţii învăţământului românesc. Nu putem să ne facem în continuare că nu vedem că în multe din şcolile româneşti nu se face şcoală. Sau că avem profesori demoralizaţi şi prost plătiţi, iar ierarhiile sunt strâmbe şi meritele recunoscute după criterii neclare”, a declarat preşedintele USR, Dan Barna, potrivit Mediafax.

Citeste si:  Opoziția, despre respingerea definitivă a Rovanei Plumb/ PNL: Aruncă asupra României anatema unor politicieni obișnuiți cu camăta pentru funcții/USR-PLUS: România trebuie să trimită un candidat competent și fără umbre

Orban: Este necesară o creștere a calității educației

De asemenea, prim-ministrul Ludovic Orban a afirmat că este necesară creșterea calității educației în România trebuie realizată prin „măsuri de substanță” și nu prin „măsuri cosmetice”.

Este clar că este necesară o creştere a calităţii educaţiei în România, care să fie realizată nu prin măsuri cosmetice, ci prin măsuri de substanţă. Ştiţi foarte bine că preşedintele României împreună cu aproape toţi actorii din domeniul educaţiei, din zona mediului de afaceri au adoptat un document extrem de important care stă ca bază a acţiunii guvernamentale în reforma în educaţie, este vorba de ‘România educată’, care, practic, pune bazele acţiunii noastre de a creşte semnificativ calitatea educaţiei în România„, a afirmat Orban, întrebat în contextul apariţiei rezultatelor elevilor români la testele PISA.

Sursă foto: Inquam/ Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW