Thursday, August 18, 2022
Jurnalism corect


Protocolul pentru fluidizarea traficului din regiunea București – Ilfov, semnat / Vîlceanu: 30 de localități vor fi legate prin drumurile radiale

By Matthew Garvey , in Stirile zilei , at 5 noiembrie 2021

Autoritățile au semnat vineri, 5 noiembrie, la Ministerul Transporturilor, un protocol pentru realizarea celor 10 drumuri radiale care urmează să unească Bucureștiul și localitățile din jur de actuala centură și de viitoarea Autostradă de Centură a Capitalei. 

Prin aceste drumuri radiale, Bucureștiul se va alătura marilor capitale europene. Prin acest parteneriat se accelerează implementarea (n.r. proiectului). Suntem încrezători că, până în anul 2026, vom avea aceste drumuri în operare”, a declarat Robert Dobre, director pe proiecte în cadrul Ministerului Transporturilor.

Reprezentantul Ministerului Transporturilor a precizat că proiectul va costa aproximativ 600 de milioane de euro, fără TVA, și va fi finanțat din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2026 și din bugetul de stat.

Dan Vîlceanu, ministrul interimar al Finanțelor, a explicat că proiectul va fi finanțat prin eforturile autorităților locale, în ceea ce privește studiile de fezabilitate, urmând ca apoi să fie finanțat din fonduri europene.

Un moment important pentru zona metropolitană(…)Sunt (n.r. în proiect) 30 de localități legate prin aceste drumuri radiale(…)Capitala este o zonă care radiază de dezvoltare. Trebuie să facem eforturi ca această dezvoltare să nu fie afectată de lipsa infrastructurii”, a precizat Dan Vîlceanu.

Edilul Capitalei, prezent la semnarea Acordului, a adăugat că proiectul drumurilor radiale va rezolva problema traficului din București.

Au fost investiții în infrastructura de transport, însă au fost doar punctuale. Acesta este un proiect mare care rezolvă problema traficului. Celălalt proiect mare este metroul de suprafață. Avantajul centurii este că scoate traficul din capitală, avantajul acestor drumuri este că asigură legătura la centură”, a spus Nicușor Dan.

Lista drumurilor radiale:

DR1 – Vest Expres are o lungime de 8,98 km si realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75,11 milioane euro cu TVA.

DR2 – Autostrada A1 are o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 si km 23 al autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane euro cu TVA.

DR3 – Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada AO, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72. 62 mil. euro cu TVA.

DR4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada AO apoi se prelungește spre DNCB si Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102. 39 mil. euro cu TVA.

DR5 – Pipera Expres, are o lungime de 10,53 km și realizează legătura între autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Pipera – Băneasa Nord. Costul total estimat este de 85,97 mil. euro cu TVA.

DR6 – Afumați Expres, drumul radial ce realizează conexiunea autostrăzii A0 cu DN2, devenind o varianta de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,14 milioane euro cu TVA.

DR7 – Est Expres are o lungime totala de 6,1 km si conectează Moara Domnească la autostrada A0 și realizează legătura municipiului București la A0 prin Dobroiești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,34 milioane euro cu TVA.

DR8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB si Splaiul Unirii, dar si conexiunea cu zona metropolitana prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,51 milioane euro cu TVA.

DR9 – Sud Expres are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 mil. euro cu TVA.

DR10 – Măgurele Expres realizează legătura autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 milioane euro cu TVA.

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW