Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Promis din anul 2017, Pasajul Ciurel nu va fi gata în mandatul Gabrielei Firea

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 27 aprilie 2020 Etichete: ,

În propunerea de rectificare bugetară a Primăriei Capitalei, proiectul de edificare a Pasajului Ciurel va pierde din finanțarea aproximativ 60 de milioane, ceea ce înseamnă că șansele de finalizare pentru finele anului sunt aproape nule.

Pasajul Hobanat Ciurel a fost inițiat în anul 2015 de primarul de la acea vreme, Sorin Oprescu. La preluarea mandatului, Gabriela Firea a anunțat că lucrarea va fi definitivată până la finele anului 2017, spunând că se află într-un stadiu de execuție de 85%.

„Am venit astăzi pe șantier pentru a vedea dacă realitatea de pe hârtie corespunde cu cea din teren. Lucrările la Penetrația ‘Splaiul Independenței -Ciurel- Autostrada București – Pitești sunt în grafic, Nodul Rutier Virtuții este gata în proporție de 85%. Le-am solicitat tuturor celor implicați în realizarea acestui obiectiv de investiții să accelereze ritmul de lucru, astfel încât să se poată avansa cât mai mult , până ce condițiile meteo o vor permite. Constructorul ne-a dat asigurări că respectă termenele asumate și că lucrările la nodul rutier se vor finaliza în acest an”, a declarat primarul Gabriela Firea, în noiembrie 2017, citată de Hotnews.

În anul 2018, Gabriela Firea promitea că pasajul va fi finalizat cât mai rapid, indicând de această dată un avans al lucrărilor de 90%.

„Am recuperat întârzierile și am reușit să aducem acest proiect de la 13% la 90%. L-am asigurat pe constructor, căruia i-am solicitat să aloce toate resursele pentru accelerarea lucrărilor că să putem profită de tot timpul pe care îl mai avem la dispoziție până la iarnă, că fondurile pentru finalizarea acestui proiect sunt rezervate în buget, astfel încât acest obiectiv de investiții atât de important pentru fluidizarea traficului în Capitală să fie finalizat cât mai rapid. În prezent, se lucrează la tensionarea hobanelor, la relocarea conductelor Elcen pentru apă industrială. După relocarea acestor conducte, pe amplasamentul eliberat va începe construcția unui stâlp de susținere pentru tablierul care va fi amplasat peste șoseaua Virtuții. S-au deviat toate rețelele de medie și joasă tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucrează atât la platforme cât și la rampe de urcare și coborâre de pe pod”, a scris primarul Gabriela Firea pe pagină de Facebook, potrivit Hotnews.

În luna august a anului 2019, în momentul suspendării circulației tramvaiul 41, Gabriela Firea a indicat ca termen de finalizare finele anului, spunând că lucrările au un avans de 90%.

„Conform graficului de execuție, prima etapă a acestui proiect, Nodul Virtuții, se va încheia la sfârșitul acestui an, atunci când vom începe, în conformitate cu legislația în vigoare, testele statice și dinamice. După această etapă, Nodul Virtuții – acest obiectiv de investiții atât de așteptat de bucureșteni – va putea fi redat circulației! De asemenea, începând cu dată de 1 septembrie, tramvaiul 41 va putea circula în această zonă, înainte de începerea anului școlar. În ceea ce privește stadiul actual, am reușit să accelerăm ritmul lucrărilor, astfel încât, chiar ieri au fost montate ultimele două grinzi aferente tablierului metalic care face joncțiunea peste bulevardul Virtuții. Reamintesc faptul că acest proiect, inițiat în urmă cu 12 ani, a fost preluat cu un grafic de execuție de doar 10%, iar în prezent, nodul Virtuții, componentă a acestei investiții, este realizat în proporție de peste 90%”, declara Gabriela Firea, în august 2019, citată de Hotnews.ro.

Ulterior, pe 30 decembrie 2019, Gabriela Firea relua promisiunea de finalizare, da data aceasta pentru primăvara anului 2020, indicând același avans de 90%.

„Așa cum am promis, realizarea primei etape a proiectului „Străpungere Ciurel – Nod Rutier Virtuții” se apropie de final, iar în primăvara anului viitor bucureștenii vor putea circula pe Podul Ciurel, un obiectiv de investiții extrem de important pentru fluidizarea traficului din Capitală. Astăzi au început primele teste statice și dinamice la structura de rezistență a podului, în conformitate cu legislația în vigoare. Acestea vor fi transmise spre analiza către proiectant și expert urmând ca, în perioada următoare, să primim rezultatele și să realizăm o nouă serie de teste”, spunea Gabriela Firea, pe 30 decembrie 2019, citată de Digi24.ro.

Proiectul Podului hobanat Ciurel ar trebui pe viitor să ajute la descărcarea traficului pe de Autostrada 1 pe Splaiul Independenței, însă utilitatea lui este aproape nulă atâta timp cât nu va fi construit și un drum de legătură. Lucrările au avansat cu dificultatea din cauza lipsei de finanțare din partea Primăriei, dar și a faptului că firma Astaldi s-a aflat în insolvență.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *