Thursday, October 24, 2024
Jurnalism corect


Proiect de OUG pus în dezbatere publică de Ministerul Justiției: Adunările generale ale firmelor se vor putea ține în condiții speciale

By Raluca Ionescu-Heroiu , in Justitie Stirile zilei , at 15 aprilie 2020 Etichete: , , ,

Ministerul Justiției a inițiat un proiect de Ordonanță de Urgență care să faciliteze organizarea și desfășurarea adunărilor generale ale asociaților la distanță.

Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

Astfel, adunările generale ale asociaților sau acționarilor se vor putea desfășura în condiții speciale, în timpul stării de urgență.

Proiectul de OUG privind modificarea Legii societăților comerciale poate fi consultat AICI.

„Am cerut echipei de elaborare din Ministerul Justiției un proiect care să faciliteze procedurile statutare din cadrul societăților. Prin acest proiect dorim să sprijinim funcționarea societăților și exercitarea neștirbită a drepturilor asociaților în condițiile restrângerii posibilităților de deplasare. Mediul de afaceri are nevoie nu doar de facilități economice, ci și de forme juridice mai flexibile în această perioadă. Proiectul pus în dezbatere de Ministerul Justiției răspunde cu soluții la aceste provocări”, a declarat ministrul Justiției, Cătălin Predoiu.

Ce prevede proiectul de OUG

Prin adoptarea acestui proiect de OUG societățile vor putea convoca AGA „fie prin publicarea de anunțuri în Partea a IV-a a Monitorului Oficial și în ziare, fie prin orice mijloace de comunicare la distanță”.

„Organul statutar care are competența de a convoca adunarea generală decide modalitatea de convocare – prin scrisoare recomandată, prin curier, prin scrisoare transmisă pe cale electronică, la care poate fi, fără a fi însă obligatoriu, atașată sau logic asociată o semnătură electronică extinsă, prin telefax ori prin alte mijloace de comunicare la distanță  care asigură transmiterea textului”, prevede proiectul.

Termenele pentru convocarea AGA vor putea fi reduse, dar fără să fie mai mici de jumătate din termenele prevăzute de Legea societăților.

Totodată, pe site-urile firmelor, prin e-mail sau prin poștă sau curier vor trebui puse la dispoziție următoarele:

  • informațiile și documentele vizând problemele înscrise pe ordinea de zi;
  • situațiile financiare anuale;
  • raportul anual al consiliului de administrație, respectiv raportul directoratului și cel al consiliului de supraveghere;
  • propunerea cu privire la distribuirea de dividende și situația privind dividendele distribuite parțial în cursul anului fiscal.

 

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *