Monday, April 15, 2024
Jurnalism corect


Pro Infrastructură, despre lucrările la Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești: A fost un an mediocru

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 6 decembrie 2022

Începute oficial în septembrie 2021, lucrările la Secțiunea 5 Pitești-Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu-Pitești, au ajuns într-un stadiu de circa 26-28%. Cu toate că nu există întârzieri insurmontabile, având în vedere termenul extrem de lax din contract, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că avansul în acest an a fost mediocru, subliniind faptul că problema relocării stâlpilor nu a fost încă rezolvată. 

Contractul în valoare de 1,71 miliarde lei fără TVA pentru proiectarea și execuția secțiunii Pitești-Curtea de Argeș a fost încheiat pe 11 mai 2020. Termenul de proiectare este de 12 luni, 48 de luni sunt prevăzute pentru execuția lucrărilor, iar garanția este de 10 ani. Cu alte cuvinte, secțiunea ar trebui să fie finalizată în anul 2025.

„În iulie vă spuneam că suntem foarte dezamăgiți de progresul în teren și de atitudinea antreprenorului general, WeBuild, unul din cei doar câțiva pe care-i considerăm serioși. La final de an, șantierul este cât-de-cât în grafic dar este loc de (mult) mai bine. În octombrie, CNAIR a raportat un stadiu fizic oficial de 23,70% la un an după emiterea ordinului de începere lucrări din 01.09.2021. În prezent, după ce vedem din dronă, s-a ajuns la 26-28%. Constructorul nu are voie să nu respecte generosul termen contractual de 4 ani de execuție. Într-adevăr, lotul nu este ușor. Are peste 30 de km și, deși nu traversează un relief accidentat, traseul croșetează prin zone mlăștinoase și/sau inundabile pe lângă acumulările de pe Argeș. Asta se traduce în terasamente (ramblee) foarte înalte, podețe fără număr și peste 5 kilometri de poduri și viaducte pe autostradă (nu socotim pasajele peste A1 și pe cele din nodurile rutiere). Una peste alta, un an mediocru pe acest șantier”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.

Autostrada București – Nădlac

Începută înainte de Revoluție prin construirea segmentului între București și Pitești, Autostrada A1 București – Nădlac are în prezent două mari „găuri”. Este vorba despre Sibiu – Pitești, respectiv o porțiune de circa 9 km din care 2 km de tunel pe lotul 2 al segmentului Lugoj – Deva.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122,11 de km este împărțită în cinci secțiuni:

Secțiunea 1: Contract în derulare cu Porr Construct din Austria. Inaugurare programată pe 15 decembrie 2022.

Secțiunea 2: CNAIR a semnat contractul cu asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret – Cengiz Insaat din Turcia. Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni pentru proiectare și 50 de luni execuție. A fost emis ordinul de începere a activităților de proiectare.

Secțiunea 3: CNAIR a semnat pe 1 august contractul cu asocierea WeBuild – Trancrad. Lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2027.

Secțiunea 4: În noiembrie 2021 a fost semnat contractul cu Porr Construct. Termenul este de 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Secțiunea 5: WeBuid a început lucrările în septembrie 2021, stadiul actual fiind de 15%. Termenul de execuție este de 4 ani.

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW