Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Primarul general vrea extinderea infrastructurii de tramvai / Ce a discutat cu Adina Vălean

By Ana Teșcan , in Stirile zilei , at 15 aprilie 2022

Proiectele majore de infrastructură ale Bucureștiului, precum trenul metropolitan și reabilitarea liniilor de tramvai, au fost discutate de comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, și primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, în întâlnirea pe care cei doi au avut-o vineri, 15 aprilie. Aceștia au abordat, totodată, subiectul implementării transportului public cu zero emisii în capitală.

Am discutat de trenul metropolitan sau metroul de suprafață, am discutat de rețeaua de tramvai a Bucureștiului. I-am înaintat doamnei comisar studiile pe care le-am făcut până acum, suntem practic la nivel de studiu de prefezabilitate pentru trenul metropolitan. Suntem la nivel de parțial studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate pentru ceea ce înseamnă reabilitarea liniilor de tramvai.

Am vorbit și în general despre planul de mobilitate urbană al Bucureștiului, despre cum am putea să integrăm totul într-o strategie de dezvoltare, după cum știți Bucureștiul are în lucru o strategie de dezvoltare urbană integrată pe care după ce o să o lansăm în dezbatere publică, o supunem votului în Consiliu General în această vară”, a declarat Nicușor Dan.

Primarul a menționat, ulterior, răspunzând unei întrebări că îşi doreşte extinderea infrastructurii de tramvai:

„Urgenţa noastră este finanţarea reţelei de tramvai. Este şi o mare oportunitate. Avem 150 de kilometri pe care vrei să îi extindem la 180”, a precizat Nicușor Dan. Dintre aceștia, mai sunt de reabilitat aproximativ 50.

La rândul său, Adina Vălean a transmis că o strategie privind mobilitatea şi sustenabilitatea urbană a fost adoptată de către Comisia Europeană, iar aceasta este obligatorie pentru multe dintre marile oraşe europene, inclusiv pentru cele din România.

„Noi am adoptat la Comisia Europeană o strategie europeană pentru orașe, parte a dezvoltării rețelei de transport European, nodurile urbane, deci marile orașe inclusiv cele din România, vor avea obligația de a avea o strategie de mobilitate și de logistică durabilă. Există obligativitatea acestei strategii care se discută cu Comisia Europeană și care se urmărește în timp.

Spun asta pentru că aceste tipuri de strategie conțin în centrul lor transportul public şi transportul public cu emisii reduse sau zero emisii, de asemenea tot ceea ce înseamnă logistica într-un oraş trebuie să țintească către flote de vehicule care să fie cu emisii reduse sau zero emisii, ceea ce înseamnă practic mobilitatea electrică”, a menționat Adina Vălean.

Comisarul european a ținut, însă, să menționeze că acesta este viitorul, chiar dacă municipiul este „foarte la început”.

„Bucureștiul ar fi foarte la început în tipul acesta de demers, dar acesta este viitorul și există foarte mult sprijin și know-how în Europa care poate da o direcție și ideii eficiente pentru implementarea unui astfel de politici”, a punctat ea.

Vălean a mai menționat că în PNRR există șase sute de milioane de euro care sunt pentru orașele din țară pentru transport cu zero emisii, dar „urmează să vedem dacă Bucureștiul va beneficia măcar de o parte dintre acești bani”.

Foto: Inquam Photo/ Octav Ganea

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *