Friday, October 25, 2024
Jurnalism corect


Primăria Cluj-Napoca a suspendat procedura de achiziție pentru metrou / Explicațiile lui Emil Boc

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 22 august 2022

Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat luni, 22 august, că a suspendat temporar procedura de achiziție pentru metroul din Cluj-Napoca. Decizia a fost luată după consultări purtate cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Azi, după consultarea cu ministrul Transporturilor, am luat decizia de suspenda temporar procedura de achiziție, până actualizăm costul de realizare al metroului, având în vedere că prețurile au crescut accelerat. Am luat decizia astăzi, pentru că pe parcursul ultimelor zile am primit 3 scrisori de la concerne care au realizat 19 proiecte de metrou pe 4 continete și care ne-au informat că ar fi dorit să participe la realizarea metroului din Cluj, dar din cauza prețului adoptat anul trecut și a creșterii prețurilor de anul acesta, nu pot”, a declarat Emil Boc, citata de Ziua de Cluj.

Edilul a dat asigurări că licitația va fi continuată ulterior și a subliniat că decizia „ne ține în finanțarea” Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

„Am fi putut să anulăm licitația, dar am găsit soluția aceasta de suspendare temporară și am primit acceptul Ministerului Transporturilor. În perioada următoare vom face acest lucru, indicatorii vor fi aprobați de Guvern urmând să continuăm licitația. În concluzie, această decizie este una benefică de realizare a metroului, una care ne ține în finanțarea prin PNRR”, a mai declarat edilul Emil Boc.

Primăria Cluj-Napoca a lansat, în data de 16 martie, licitația pentru proiectarea și execuția primei magistrale de metrou a orașului și totodată prima care ar urma să fie construită în afara Capitalei. Valoarea estimată a contractului este de 6,66 miliarde lei (1,3 miliarde euro) fără TVA.

Pe lângă lucrările la structura de rezistență, contractul cuprinde le cuprinde și pe cele la calea de rulare, finisaje, sisteme de instalații, sistemul de automatizare a traficului și racordare la rețeaua electrică. Durata contractului va fi de 7 ani și 8 luni, iar garanția lucrărilor de 5 ani.

Noua magistrală de metrou va fi construită cu tehnologie „rail” șină de cale ferată, va avea o lungime de 21 km, 19 stații și un depou suprateran și o capacitate de transport, la un interval de 90 secunde, de 15.200/21.600 pasageri / oră și sens.

Traseul magistralei

Potrivit prevederilor din caietul de sarcini, traseul liniei de metrou va începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații vor deservi zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 vor deservi zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo.

Stațiile 6, 7 și 8 vor deservi cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei va continua înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor, unde va fi amplasat și Depoul suprateran.

Întreaga linie va fi în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *