Sunday, September 27, 2020
Jurnalism corect


Prima ambulanță prototip pentru transportarea pacienților de coronavirus, lansată la Cluj / Oferte trimise, dar neconcretizate în comenzi – FOTO

By Raluca Ionescu-Heroiu , in #NeImplicam Stirile zilei , at 30 martie 2020 Etichete: , , ,

Prima ambulanță prototip din România destinată transportului pacienților înalt contagioși a fost produsă la Cluj, acum cinci ani. Inițial, autospeciala a fost special construită pentru combaterea epidemiei de Ebola. 

Dotări

Autospeciala este construită pe un șasiu Mercedes Sprinter, cu tracțiune 4×4 modificată și încorporează materiale speciale și tehnologii de vârf, special făcute să prevină răspândirea agenților patogeni și să asigure protecția personalului medical care gestionează cazul unui pacient infectat.

„Mașina de bază este un șasiu Mercedes Sprinter 4×4, 3 litri, 184 CP, cu capabilități off-road superioare celor de serie, mulțumită unei modificări ale tracțiunii (integrală nepermanentă). Masa totală maximă autorizată a ambulanței este de 4500 kg”, potrivit Deltamed.

Pe interior, capitonarea este cu inox, lucru ce permite folosirea celor mai puternici dezinfectanți și a sistemului de filtre HEPA integrat și a dispozitivul care produce în interiorul ambulanței presiune negativă, împiedicându-se astfel eliberarea agentului patogen în exterior.

Salvarea a fost gândită special să facă față amenințărilor virale ca Ebola, tuberculoză, febră galbenă, gripă sau coronavirus.

Salvarea are capacitatea de a transporta mai multe victime deodată, până la opt în același timp. Condiția este ca pacienții să sufere de același virus. De asemenea, aceasta are capacitatea de a transporta până la 10 salavatori.

Salvarea funcționează practic ca o izoletă uriașă.

„Ambulanța poate fi utilizată și pentru transportul a 2 pacienți pe tărgi cu cărucior, respectiv a unui pacient aflat într-un pat de spital. Soluția constructivă permite, printr-o minimă adaptare, inclusiv montarea unui troliu care să faciliteze încărcarea unui pacient bariatric, pe o targă special construită pentru acest tip de pacienți”, se arată într-un comunicat al producătorului din Cluj.

Ambulanța mai dispune de un defibrilator, un ventilator mecanic, dar și un monitor pentru urmărirea semnelor vitale ale pacienților.

Decontaminare în cinci minute

Un mare avantaj pe care îl are această ambulanță este faptul că un ciclu complet de decontaminare se realizează în aproximativ 5 minute și poate avea loc chiar cu un pacient în interior.

În interior se creează un mediu steril precum în sălile de operație. În maxim 30 de secunde sunt distruși toți agenții patogeni din aer și de pe suprafețe.

Ambulanța a fost produsă în anul 2015, de Deltamed, un brand 100% românesc din Cluj Napoca.

Când va fi operațională? Oferte primite, dar neconcretizate

De menționat faptul că ambulanța este încă un prototip. Ioana-Cristina Szabo, specialist Marketing și Comunicare în cadrul Deltamed, spune însă că aceasta poate fi dată în folosință oricând, menționând că au fost întocmite deja câteva oferte pentru autospecială, care nu s-au concretizat însă în comenzi ferme până la acest moment.

„Aceasta este un prototip, însă excluzând anumite echipamente necesare intervenției la cazuri in regim de urgență, care nu au fost inca montate pe ea, ar putea fi funcțională oricând. S-au întocmit deja câteva oferte pentru acest tip de autospeciala, însă acestea nu s-au concretizat până la momentul acesta (30.03.2020) în comenzi ferme”, a declarat Ioana-Cristina Szabo, pentru mainnews.ro

Prețul de pornire al unei astfel de autospeciale este de 140.000 de euro, însă poate ajunge până la 200.000, în funcție de dotări, adică de echipamentele incluse. .

Producția acestor ambulanțe, afectată de criza din România

Reprezentanta Deltamed a mai menționat că în jur de 30-40 de astfel de ambulanțe pot fi produse în fiecare lună. Problema este că producătorul din Cluj este afectat de actuala criză, în sensul că foarte mulți dintre colaboratorii companiei au fost nevoiți să își suspende activitatea, nenumărate linii de producție fiind în acest moment blocate. Cu toate acestea, compania are capacitatea de a produce în regim de urgență astfel de salvări.

„Dată fiind capacitatea noastră de producție actuală, în regim de urgență (dedicate totală a capabilitatilor), am putea produce în jur de 30‐40 astfel de mașini într-o lună, luând în considerare scenariul in care am dispune de toată materia primă necesară. La acest moment însă marea provocare este dată de contextul în care ne regăsim (evident), deoarece foarte mulți dintre colaboratorii noștri principali au fost nevoiți să își închidă porțile, cel putin temporar, nenumărate linii de producție sunt blocate, marile fabrici auto sunt închise, iar transportatorii sunt depășiți de situație. Asta rezultă în niște întârzieri pe care nu le putem estima și o criză de resurse evidenta, astfel că o previziune în acest sens nu mai tine doar de capabilitățile noastre și face imposibil pentru mine sau oricare dintre colegii mei sa garantam un potențial termen”, a explicat Ioana-Cristina Szabo.

http://www.worldrecordacademy.org/http://www.worldrecordacademy.org/http://www.worldrecordacademy.org/http://www.worldrecordacademy.org/

sursa foto: www.worldrecordacademy.org

 

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW