Podul de la Brăila intră din nou în reparații. CNAIR anunță restricții de circulație
Traficul pe podul de la Brăila a fost deviat pe calea 1 cu circulație în ambele sensuri, începând de marți, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Acest lucru este necesar pentru reparație pe calea 2, explică reprezentanții CNAIR.
„Pentru efectuarea lucrărilor de frezare și așterenere îmbrăcăminte bituminoasă, în perioada 06.08.2024, ora 09.00 – 26.08.2024, ora 19.00, pe podul suspendat de la Brăila se va devia traficului rutier de pe Calea 2 pe Calea 1 la km. 7+000, cu revenire în Calea 2 la km. 3+000. Circulația rutieră se desfășoară în ambele sensuri cu restricție de viteză de 30km/h”, a transmis Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.
Restricțiile vor fi valabile până în 26 august.
Grave probleme la Podul de la Brăila
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat anul trecut, are din nou probleme extrem de grave. Pe fondul temperaturilor ridicate din ultimele zile, asfaltul s-a deformat iar pe pod s-au creat șanțuri imense din cauza cărora circulația este grav afectată, conform imaginilor publicate pe pagina de Facebook a Radio România.
Podul suspendat de la Brăila a fost inaugurat în iulie 2023, în prezența președintelui Klaus Iohannis, cu toate că responsabilii din cadrul CNAIR nu realizaseră nici măcar o recepție parțială a lucrărilor. La scurt timp după deschidere au apărut și problemele. Sute de șuruburi în care era prins parapetele de protecție erau slăbite. Ulterior s-au descoperit infiltrații de apă la unul dintre blocurile de ancoraj la blocurile de ancoraj dinspre localităţile Brăila şi Jijila. De asemenea, asfaltul a cedat de mai multe ori.
Podul suspendat are lungimea de 1.974 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489 si 364 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Podul va asigura legătura rutieră între Brăila și Tulcea.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri laţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,5 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,8 m fiecare.
Sursa foto: Inquam Photos/George Călin
Comentarii