Saturday, November 27, 2021
Jurnalism corect


Podul de 2 miliarde de lei de peste Dunăre riscă să ajungă „muzeu”

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 28 octombrie 2020

Lucrările la podul de la Brăila, supranumit și „Golden Gate-ul” de peste Dunăre, avansează într-un ritm foarte bun, însă lipsa autorizațiilor pentru lucrările la drumurile de acces riscă să-l îl transforme într-un „muzeu” de 2 miliarde de lei, avertizează Asociația Pro Infrastructură (API).

O filmare spectaculoasă din dronă realizată recent de API demonstrează Asocierea Astaldi (Italia) – IHI (Japonia) este foarte bine mobilizată în teren.

Conform sursei citate, se lucrează intens la cele două turnuri principale ale podului ce vor avea peste 190 de metri înălțime. Sistemul de cofraj glisant care se auto-ridică constant a fost realizat în Austria. Macaralele turn ce aprovizionează podul la înălțime au început să fie sprijinite în pilonii turnurilor, urmând și ele să se auto-înalțe cu elemente metalice pentru a ține pasul cu urcarea turnului. Până la finalul anului se va atinge cota finală a celor 2 turnuri, urmând în 2021 ca japonezii de la IHI să înceapă o altă etapă extrem de spectaculoasă: suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic.

În paralel, în șantierul naval VARD Brăila italienii de la Fincantieri asamblează cele 86 elemente ce vor constitui tablierul metalic al acestui pod. Au fost investiți în ultima perioadă peste 10 milioane de euro în tehnologizarea șantierului (clădiri noi, echipamente de ultimă generație etc) doar pentru acest proiect. Cele trei linii de producție paralele transformă în mai multe etape zecile de mii de tone de tablă în elemente de tablier de aproximativ 30X25X3 metri. Aceste elemente sunt apoi testate, măsurate, pre-asamblate, vopsite și depozitate în așteptarea urcării pe barjă pentru a fi transportate în 2021 pe poziție.

În afara celor două turnuri se mai execută lucrări la cele două blocuri de ancoraj ale podului și la viaductele de acces, acolo unde există autorizație de construire. În schimb, drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin ce totalizează peste 20 de km nu sunt autorizate nici până astăzi, deși contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult.

Un nou „muzeu” în aer liber?

Asociația avertizează că, deși lucrările la pod avansează într-un ritm foarte bun, acesta nu va putea fi dat în folosință după finalizare. Autorizarea cu întârziere a lucrărilor la drumurile de legătură va face ca acestea să fie finalizate abia în anul 2023.

„Dacă o autorizare în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei.

Solicităm Guvernului prin toate instituțiile abilitate din subordine să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp”, susține API.

Podul de peste Dunăre de la Brăila

Constructor: Asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System

Valoarea contractului: 1,995 miliarde de lei fără TVA

Sursa de finanțare: Fonduri europene (POIM) și cofinanțare cu bugetul de stat

Durata: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție

Garanție: 10 ani

Data emiterii ordinului pentru proiectare: 2 martie 2018

Data emiterii ordinului pentru execuție: 21 decembrie 2018

Stadiul lucrărilor: 22%

peundemerg.ro

CITEȘTE ȘI: Consorțiul lui Dorinel Umbrărescu, desemnat câștigător la licitația pentru Drumul Expres Brăila – Galați

Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW