Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Planul de Redresare și Reziliență, dezbătut la Cotroceni

By Vîrban Robert , in Politic Stirile zilei , at 17 martie 2021

Președintele Klaus Iohannis va avea o ședință de lucru pe tema Planului Național de Redresare și Reziliență cu președintele Camerei Deputaților, Ludovic Orban, prim-ministrul României, Florin Cîțu, viceprim-miniștrii Dan Barna și Hunor Kelemen și ministrul proiectelor europene, Cristian Ghinea.

Ședința se va desfășura la Palatul Cotroceni, de la ora 16:00

Miza discuțiilor – împărțirea banilor veniți prin PNRR

Din alocarea totală pentru Mecanismul de Redresare și Reziliență (MRR) la nivelul UE, România poate beneficia de 29,2 miliarde de euro – 13 miliarde de euro sub formă de granturi și 16 miliarde de euro sub formă de împrumuturi.

Regula stabilită prin propunerea de regulament (aflată încă în negociere la nivel european) este ca 70% din granturi să fie angajate până la finalul anului 2022, termenul limită pentru accesarea diferenței de 30% din granturi fiind 31 decembrie 2023. În plus, plățile pentru proiectele care vor fi incluse în programele naționale de redresare și reziliență trebuie făcute până în decembrie 2026.

Statele membre UE pot transmite oficial către Comisia Europeană Planul lor Național de Redresare și Reziliență (PNRR) până la 30 aprilie 2021, în vederea emiterii de către Comisie a deciziei de aprobare a Planului național. Până la această dată finală, statele sunt invitate să transmită Comisiei proiecte intermediare.

Ministrul Cristian Ghinea a precizat că România va trimite la Bruxelles o primă formă a PNRR ce cuprinde proiecte care ating 140% din alocarea oficială comunicată de Bruxelles, Potrivit Cursdeguvernare.ro, jumătate din fonduri sunt distribuite către infrastructura de transport (28%), educație (11%) și sănătate (9%).

Conform aceleiași surse, banii de autostrăzi ar urma să fie consumați în marea lor majoritate de 2 mari proiecte: Autostrada Pitești-Sibiu (loturile 2 și 3) și Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.

În ceea ce privește dezvoltarea rețelei de metrou, proiectul care va fi propus Comisiei este cel al metroului din Cluj-Napoca, aici fiind în derulare un studiu de fezabilitate.

Sursa foto: Presidency.ro

Comentarii


Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *