Monday, May 23, 2022
Jurnalism corect


Aproape 1.500 de copii ucraineni în sistemul educațional din România / Psiholog: Continuarea studiilor, un stâlp de echilibru

By Matthew Garvey , in Analize & Investigatii Război în Ucraina Stirile zilei , at 8 aprilie 2022

Aproape 1.500 de copii ucraineni s-au înscris sau au depus cereri să se înscrie, ca audienți, în sistemul educațional din România, a informat vineri, 8 aprilie, Ministerul Educației. Pentru un minor care a fugit din calea războiului, posibilitatea de a-și continua studiile, chiar și într-o altă țară, îi conferă acestuia șansa de a-și recăpăta echilibrul emoțional, a explicat, pentru Main News, psihologul Radu Leca.

Până la data de 8 aprilie, au fost depuse 1.769 de cereri (dintre care 570 de preșcolari și 1.199 de elevi) din partea copiilor refugiați din Ucraina pentru a se înscrie ca audienți în sistemul educațional din România, arată datele furnizate de Ministerul Educației.

Dintre aceștia, 1.497 de copii au fost repartizați/înscriși deja ca audienți în școli și grădinițe. 527 sunt preșcolari și 970 sunt elevi.

Faptul că un copil refugiat, la noi în țară, primește posibilitatea să își continue studiile, reprezintă, din punct de vedere psiho-emoțional, unul din stâlpii de echilibru. Copilul respectiv a fugit de război și și-a văzut, poate, frații și surorile mai mari uciși, și-a văzut părinții despărțiți de război.

El, din momentul în care ajunge să reînvețe lucruri fantastice pentru mintea lui, primește acces la un tip de echilibru. Dacă nu ar urma programele educaționale românești sau, indiferent de țara în care se află, din Basarabia, Germania, Franța, Austria, nu ar mai fi atât de echilibrat emoțional”, a explicat psihologul Radu Leca, pentru Main News.

Copiii ucraineni au nevoie de o rutină zilnică de învățare, dată de cursurile susținute în unitățile de învățământ, a indicat psihologul.

Trebuie să ne gândim. Este copilul traumatizat de război? Da. A văzut copilul orori? Da. A auzit copilul zgomote pe care alți copii din toate colțurile lumii le-au auzit în filme? Da. Își dorește copilul să fie parte integrantă dintr-o nouă familie? Da. Își dorește copilul să își vadă familia echilibrată? Da. Cum se realizează acest lucru? Prin educație”, a adăugat Radu Leca.

În ceea ce privește integrarea acestor copii în sistemul educațional românesc, Radu Leca a explicat că nu ar exista probleme, întrucât mediul educațional din România se bazează pe cel european și nu este în totalitate nou pentru ei.

Tipul de integrare ține de educația primită, ce educație a primit până în acest moment minorul de la familie, respectiv tipurile de valori, de la cere de natură religioasă la cele de natură socială. Nu știm cum a fost educat sau în ce direcție a fost educat minorul, dar îi oferim posibilitatea să participe la cursuri, dacă vrea să rămână la noi în țară”, a subliniat psihologul.

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW