Pas important pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu, proiectul de 80 milioane de euro derulat în parteneriat de CJ și CNAIR
Ministerul Transporturilor emis autorizația de construire pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu, a anunțat miercuri secretarul de stat Irinel Scrioșteanu.
În lungime de 11,5 km, Varianta Ocolitoare Giurgiu se va conecta și cu drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei prin sensul giratoriu de pe DN5.
„Această VO devine foarte necesară și în contextul în care, la solicitarea autorităților locale din Giurgiu, demarăm procedurile pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii Autostrăzii București – Giurgiu și a unui nou pod peste Dunăre, pentru care deja am obținut recent finanțare prin CEF”, a transmis Irinel Scrioșeanu.
Drumul va avea două benzi pe sens, 22 de podețe, patru structuri, dintre care două pasaje (în lungime de 415 metri peste CF Bucureşti – Giurgiu și 496 metri peste Magistrala 902 Bucureşti – Videle) și două parcări de scurtă durată (stânga/dreapa).
Pentru acest proiect, au fost finalizate documentațiile tehnice (studiul de fezabilitate și proiectul tehnic) și procedura de expropriere. Așadar, constructorul va putea intra direct în teren. Deocamdată, identitatea acestuia nu este cunoscută pentru că licitația, derulată de CJ Giurgiu, nu a fost finalizată. Procedura a depășit evaluarea tehnică, iar în prezent se află în faza de evaluare financiară a celor trei oferte: Asocierea Bog’Art – Trace, Asocierea En Electric Proiect Office – Infra Expert și IBB-HIB România – Coni.
Valoarea lucrărilor autorizate este de 368,4 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Comentarii