Monday, November 25, 2024
Jurnalism corect


🇷🇴 Prezență vot alegeri prezidențiale click

Pas important pentru „Autostrada Sudului”, promisă de PSD în 2012

By Diochetanu Andreea , in Stirile zilei , at 7 ianuarie 2022

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri, 7 ianuarie, că a desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiul de Fezabilitate necesar construcției Drumului de Mare Viteză București – Alexandria, parte din așa-numita Autostrada Sudului.

„Vineri, 07.01.2022, în urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a declarat câstigătorul contractului având ca obiect elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul de Mare Viteză București – Alexandria.

Câștigătorul licitației este Asocierea DP CONSULT SA (Lider) – SC EXPLAN SRL (Asociat 1) – SCA TEAHA&FUZESI (Asociat 2), cu preţul de 16.122.360,10 lei fără TVA”, a transmis CNAIR într-un comunicat de presă.

Durata contractului este de 17 luni și se vor presta și elabora următoarele servicii, respectiv următoarele documente:

• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;
• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz.

Proiectul „de suflet” al lui Dragnea

Propusă inițial în 2004, „Autostrada Sudului” (Bucureşti – Alexandria – Roşiori – Slatina – Craiova – Lugoj – Timişoara) s-a regăsit constant printre promisiunile PSD. În campania electorală din anul 2012, proiectul a fost împins pe agendă de către Liviu Dragnea, pe atunci președinte al Consiliului Județean Teleorman, iar Victor Ponta a promis solemn în fața teleormănenilor realizarea proiectului. În 2014, „Autostrada Sudului” a fost inclusă în Master Planul General de Transport ca drum expres, însă anii au trecut și nimic concret nu s-a realizat.

Înainte de alegerile parlamentare din 2016, Dragnea a revenit cu ideea construirii unui drum de mare viteză care să lege județul său de baștină de București, proiectul fiind inclus și în celebrul program de guvernare. Cum în acea perioadă investițiile în infrastructură nu reprezentau o prioritate pentru guvernul social-democrat, „Autostrada Sudului” a fost scoasă de la sertar și transferată către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, care era condusă de Ion Ghizdeanu, un apropiat al tandemului Dragnea – Vâlcov. CNSP a publicat în 2019 un studiu sumar de fundamentare pe baza căruia s-ar fi dorit implementarea unui parteneriat public-privat.

În cele din urmă, PSD a ieșit de la guvernare în toamna anului 2019, iar PNL a renunțat la  construirea drumurilor în parteneriat public-privat, idee contestată vehement de societatea civilă.

Foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Comentarii


  • We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable information to work on. You’ve done a formidable job and our entire community will be grateful to you.

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *