Thursday, October 10, 2024
Jurnalism corect


Pas important pentru achiziția de trenuri alimentate cu hidrogen / Pe ce trasee vor circula noile automotoare

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 2 mai 2022

Proiectul pilot pentru achiziția a 12 automotoare alimentate cu hidrogen, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a fost avizat în Consiliul tehnico – economic din cadrul Ministerului Transporturilor, a anunțat luni, 2 mai, secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. 

După ce vor fi achiziționate de stat, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, noile trenuri cu hidrogen vor deservi linii de cale ferată neelectrificate din nordul municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.

Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
– Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
– Trenuri la o oră între București și Târgoviște
– Patru trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești

Având o capacitate de 160 de locuri, trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și acces facil pentru persoanele cu dizabilități.

Trenuri alimentate cu hidrogen, finanțate de UE

Cu un parc activ format din doar 1.000 de vagoane şi 450 de locomotive și rame, CFR Călători are nevoie de aer de noi achiziții de material rulant. Un contract pentru achiziția a 37 de rame interregionale Alstom este foarte aproape de semnare, însă o licitația pentru 62 de rame regionale a fost anulată de ARF, urmând să fie reluată de la zero.

Un sprijin imens pentru domeniul feroviar ar putea veni de la Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență, unde este cuprinsă și achiziția a 12 rame alimentate cu hidrogen și o stație de alimentare, valoarea întregului proiect fiind estimată la 150 milioane euro.

Un tren hidrogen reduce cantitatea de dioxid de carbon cu 700 tone CO2/an ceea ce echivalează cu emisiile generate de aproximativ 400 de autovehicule, iar pentru un parc de 12 de trenuri se estimează o reducere de aproximativ de 10000 tone CO2/an (aproximativ emisiile a 6000 autovehicule/an) la un parcurs mediu estimat. Trenurile HFC sunt utilizate pentru transportul pasagerilor pe rutele feroviare neelectrificate, pe care nu pot circula trenuri cu tracțiune electrică.

Coradia iLint H2, primul tren alimentat cu hidrogen, dezvoltat de gigantul francez Alstom, a obținut în anul 2018 omologarea din partea Biroului Feroviar German (EBA) pentru serviciul de călători din Germania.

Potrivit publicației specializate globalrailwayreview.com, primele două trenuri Coradia iLint H2 au intrat în serviciul comercial în Germania în 2018 și au parcurs deja peste 100.000 km. Până în prezent, 41 de garnituri au fost comandate în Germania, iar teste de succes au avut loc în Austria și în Țările de Jos. În Italia, operatorul Ferrovie Nord Milano (FNM) a confirmat o comandă pentru 14 trenuri 100% H2 la sfârșitul anului 2020. De asemenea, regiunile franceze Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est și Occitanie au lansat o comandă de 12 trenuri electrice cu sistem dual de alimentare electric – hidrogen (plus două unități opționale) din gama Coradia Polyvalent pentru Régiolis, dezvoltate de Alstom.

Comentarii


  • … [Trackback]

    […] Find More on on that Topic: mainnews.ro/pas-important-pentru-achizitia-de-trenuri-alimentate-cu-hidrogen-pe-ce-trasee-vor-circula-noile-automotoare/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

MainNews

FREE
VIEW