Thursday, April 18, 2024
Jurnalism corect


Pas birocratic major pentru începerea lucrărilor la Drumul Expres Brăila – Galați

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 27 decembrie 2021

Ministerul Transporturilor a emis vineri, 24 decembrie, autorizația de construire pentru Drumul Expres Brăila – Galați, în lungime de circa 11 km. Practic, pentru începerea lucrărilor nu mai este nevoie decât de emiterea ordinului de începere.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat pe 15 aprilie cu UMB, consorțiul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu, contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Brăila – Galați. Valoarea înțelegerii este de 371,4 milioane lei fără TVA.

UMB a primit autorizație pentru efectuarea lucrărilor pe aproape 7 km, de la km 2+880 la km 9+640, în valoare de 77 milioane lei fără TVA.

Perioada de execuție a lucrărilor este de 24 de luni, ceea ce înseamnă că drumul expres ar trebui finalizat în anul 2023. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Drum expres va avea două benzi pe fiecare sens de circulație și va conține execuția a trei poduri, un pasaj și două viaducte.

Dorinel Umbrărescu construiește și Varianta de ocolire Galați

CNAIR a semnat contractul miercuri cu aceeași asociere de firme controlate de Dorinel Umbrărescu pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire Galați (33,6 km). Valoarea este de 705, milioane de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Lucrările ar trebui să fie finalizate în anul 2024 dat fiind că 12 luni reprezintă perioada de proiectare și 42 de luni perioada de execuție. Garanția lucrărilor este de 10 ani.

Pe traseul Variantei de ocolire sunt amenajate două noduri rutiere la intersecţia cu drumuri naţionale:

– Nodul rutier TRAIAN, la desprinderea variantei de ocolire din DN 25;

– Nodul rutier VÂNĂTORI la intersecția variantei de ocolire cu DN 26.

Totodată, pe traseul Variantei de Ocolire Galaţi s-au proiectat 34 lucrări de poduri, pasaje și viaducte.

Diferențe între autostradă și drum expres

Autostrada are un profil de minim 26 metri lățime, fiind despărțit în patru benzi, două pe fiecare sens, cu o lățime de 3,75 metri fiecare, și patru benzi de ghidare de 0,5 metri fiecare. Are două benzi de urgență, în lățime 2,5 metri fiecare și două acostamente de 0,5 metri. Spațiul median are 3 metri. Vitezele pentru autostrăzi sunt de 140 km/h pentru regiunea de șes, 120 km/h pentru deal și 100 km/h pentru munte.

Drumul expres este ceva mai îngust decât autostrada, având un profil transversal de 22 metri. Are patru benzi de circulație, două pe sens, în lungime de 3,5 metri fiecare, patru benzi de încadrare, în lungime de 0,5 metri fiecare și două acostamente de 1,5 metri din piatra sparta sau pământ vegetal. Spațiul median, la fel ca la autostradă, are 3 metri. Vitezele de proiectare minime pe drumurile expres sunt de 120 km/h pentru regiunea de șes, 100 km/h pentru deal și 80 km/h pentru munte.

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


  • … [Trackback]

    […] Info to that Topic: mainnews.ro/pas-birocratic-major-pentru-inceperea-lucrarilor-la-drumul-expres-braila-galati/ […]

  • I feel this is one of the so much important info for me. And i’m happy reading your article. However should statement on few common issues, The website style is ideal, the articles is in reality nice : D. Good process, cheers

  • … [Trackback]

    […] Find More Info here to that Topic: mainnews.ro/pas-birocratic-major-pentru-inceperea-lucrarilor-la-drumul-expres-braila-galati/ […]

Lasă un răspuns


Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
MainNews

FREE
VIEW