Saturday, April 13, 2024
Jurnalism corect


Oficiali din Ministerul Transporturilor: Lucrările la podul de la Grădiștea sunt în grafic

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 18 noiembrie 2022

Lucrările la podul de feroviar de la Grădiștea, esențial pentru redeschiderea circulației feroviare între București și Giurgiu, sunt în grafic, este principala concluzie a vizitei efectuate pe șantier, în această săptămână, de Irinel Scrioșteanu și Ionuț Săvoiu, secretari de stat în Ministerul Transporturilor. Termenul pentru finalizarea lucrărilor, asumat de constructor și autorități, este august 2023.   

În decembrie 2020, la 15 ani distanță de la prăbușirea podului feroviar de la Grădiștea, CFR a încheiat un contract cu firma austriacă Porr pentru construcția unui nou pod și aducerea în parametri de circulație a liniei de cale ferată București – Giurgiu, dată în circulație în 1869, fiind prima din România. Valoarea inițială a înțelegerii este de 472 milioane de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.

Compania din Austria s-a mișcat până la această oră exemplar. A finalizat la timp proiectul tehnic iar în august 2021 a demarat oficial lucrările. Stadiul fizic al proiectului este de 36%, în procentul va crește pe măsură ce în șantier vor fi aduse și montate elementele metalice.

Detalii privind lucrările publicate de Irinel Scrioșteanu:

Pod peste Sabar și pod peste Argeș – se execută fundația pentru gabioane la culeea Vidra și culeea Comana și umpluturile cu pământ armat în spatele culeei Comana;

Pod peste Argeș – se execută forarea piloților pentru fundații PT1, se realizează platforma tehnologică pentru PT2 și armarea și cofrarea etapei 3 la pila 11;

Stația Grădiștea – se lucrează la realizarea peronului, la exteriorul clădirilor CED și la interiorul clădirii din stație;

Stația Comana – se finalizează lucrările de rezistență aferente peroanelor și se lucrează la clădirea de călători + clădirea CE;

Construcții civile – se lucrează la clădirile din Stația Vidra, Stația Băneasa – Giurgiu și Stația Frătești;

Viaduct mal stâng – se execută gabioane la culeea Vidra, umpluturi cu pământ armat, precum și armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare. Se montează grinzi de 29 m și predale și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare;

Viaduct mal drept – se execută armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare, precum și armarea plăcii de suprabetonare. Se montează grinzi și predale, se finisează betoanele din elevații și se pregătește fundația pentru gabioane la culeea Comana;

Podețe – se lucrează la realizarea pereților mulați;

Terasamente – se lucrează la conectarea terasamentului cu pământ armat în spatele culeelor, la taluzarea PSS în zona liniei I în Stația Comana, precum și la nivelarea și curățarea zonelor de dren. Se lucrează și la nivelarea și compactarea zonei dintre terasament și drumul tehnologic stânga Argeș;

Suprastructură – se lucrează la realizarea suprastructurii în stația Comana pe Linia III și realizarea primului strat de piatră spartă. Se pregătesc breteaua pentru montaj și schimbătorul de cale 3 în Stația Comana;

Semnalizare – se lucrează la instalarea elementelor noi de semnalizare feroviară;

Se execută lucrări de execuție buraje și completare cu piatră spartă pe zona Băneasa – Giurgiu – Daia – Frătești;

Se pregătesc lucrările în zona București Nord – Bucureștii Noi;

Se lucrează la descărcarea și depozitarea șinelor noi între Stația Comana și Stația Băneasa – Giurgiu.

București – Giurgiu este o linie foarte importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România. După ce va fi redeschisă, calea ferată va prelua traficul internațional european pe cele două coridoare centrale de pe teritoriul României, făcând legătura între Coridorul Rhin – Dunăre și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria.

 

Comentarii


    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW