Friday, June 14, 2024
Jurnalism corect


Oferta polonezilor de la PESA, din nou câștigătoare la licitația pentru 20 de trenuri electrice

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 31 mai 2024

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a desemnat vineri, 31 mai, compania PESA (Polonia) câștigătoarea licitației pentru achiziția a 20 de trenuri electrice inter-regionale. Decizia ARF survine după ce contestația Alstom, cealaltă firmă participantă, a fost admisă de Curtea de Apel București. 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat în noiembrie 2023, o nouă licitație privind achiziția a 20 de rame electrice inter-regionale, cu posibilitatea suplimentării comenzii cu alte nouă rame, după ce prima procedură a fost anulată din lipsă de oferte.

Valoarea totală a proiectului este de 1,1 miliarde de lei fără TVA (223,7 milioane de euro), dintre care 830,4 milioane de lei reprezintă valoarea ramelor (167,9 milioane de euro) și 276 milioane de lei (55,8 milioane de euro), serviciile de mentenanță.

Pe unde vor circula

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Pe lângă livrarea ramelor, contractul presupune și servicii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.

Perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Comentarii


    MainNews

    FREE
    VIEW