Saturday, October 1, 2022
Jurnalism corect


O nouă autostradă „muzeu” în România? Precizările directorului general al CNAIR

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 8 august 2022

Risc major ca lotul Zimbor – Poarta Sălajului, în lungime de 12,2 kilometri, să nu poată fi dat în folosință odată cu finalizarea. Constructorul, firma românească UMB, a început în forță lucrările la finalul lunii trecute, însă din cauza faptului că proiectul nu prevede o descărcare a traficului iar lotul vecin, Poarta Sălajului – Nușfalău, este extrem de întârziat riscă să ajungă un „muzeu” de infrastructură în aer liber. 

Într-o declarație acordată pentru Mainnews.ro, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a recunoscut situație, precizând că se încearcă construirea unui nod rutier pentru a asigura descărcarea traficului.

„Descărcarea se va face în zona Românași până când va fi gata tunelul Meseș. Avem în elaborare un studiu de fezabilitate pentru un nod rutier în dreptul localității Românași, lucrarea urmând să fie gata înainte de tunelul Meseș. Au la dispoziție 10 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, după care apoi lansăm licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor(…) Vom verifica și posibilitatea realizării descărcării pe niște bretele”, a precizat Cristian Pistol pentru Mainnews.ro.

Cu toate acestea, nodul plănuit de CNAIR riscă să nu fie gata la timp. Contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate a fost semnat pe 15 iulie cu firma clujeană Explan, termenul de predare fiind de 12 luni. Cu alte cuvinte, dacă nu vor exista întârzieri, documentația ar trebui să fie gata în august 2023. Abia apoi va putea fi lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Pe de altă parte, lucrările la lotul Zimbor – Poarta Sălajului au debutat în iulie 2022. Termenul de execuție prevăzut în contract este de 2 ani, însă UMB ar putea fi gata cu cea mai mare parte a lucrărilor până la finele anului viitor.

USR propune un drum de legătură

Critici dure legate de această situație au venit din partea opoziției. Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în timpul mandatului de ministru al lui Cătălin Drulă, susține că UMB întocmise un proiect pentru realizarea unui drum de legătură cu E81, însă această variantă a fost abandonată.

„Anul trecut, la solicitarea echipei de la Transporturi, constructorul a proiectat un drum de legătură civilizat de la capătul autostrăzii până în drumul național la ieșire din Poarta Sălajului spre Românași. Urma în toamnă să fie aprobat de Compania de Drumuri și să înceapă lucrările. A venit Grindeanu la Ministerul Transporturilor și a aruncat la gunoi acest plan, refuzând sălăjenilor să beneficieze în 2023 de acest tronson de autostradă, o veritabilă centură ce ar scoate traficul de pe drumul național din Poarta Sălajului, Sânmihaiu Almașului, Chendremal sau Zimbor”, a afirmat Horațiu Cosma, într-o postare pe Facebook.

Zimbor – Poarta Sălajului (A3)

Constructor: Spedition UMB

Lungime: 12,24 km

Valoarea contractului: 680,4 milioane de lei

Data semnării: 26.06.2020

Durata: 12 luni proiectare și 24 de luni execuție

Perioada de garanție: 10 ani

Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simionescu

 

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW