Tuesday, December 1, 2020
Jurnalism corect


Nicușor Dan, bilanț al primelor săptămâni de mandat: Soluția de principiu este să facem curățenie în finanțele municipalității

By Matthew Garvey , in Politic Stirile zilei , at 18 noiembrie 2020

Nicușor Dan a prezentat, miercuri, un bilanț al primelor trei săptămâni de mandat ca primar general al Capitalei. Acesta a anunțat detașări de personal medical către instituțiile care au un deficit de resursă umană și înființarea unui call-center care le-ar permite cetățenilor să semnaleze și să fie informați despre avariile rețelei de termoficare. 

Principalele declarații ale primarului Capitalei

Despre criza sanitară:  În ceea ce privește criza sanitară, am detașat 200 de persoane de la Administrația Spitalelor către DSP. DSP nu avea resurse pentru a face față solicitărilor, am organizat la Arena Națională 270 de posturi, dintre care 200 cu posturi de la ASSMB și 70 în parteneriat cu Facultatea de Medicină, au contribuit foarte mult STS și Instituția Prefectului. În momentul acesta nu mai există întârzieri în ceea ce privește anchetele epidemiologice. Tot de la ASSMB am detașat 40 de persoane către Salvare, exista o problemă la Salvare, pentru că ei făceau și activitatea lor curentă și testarea persoanelor. Activitatea Ambulanțelor a fost degrevată. 

Au fost detașate 50 de persoane la DSP Ilfov.  Avem acorduri cu hoteluri pentru situația în care am avea nevoie de carantinare. Acum ne confruntăm cu suplimentarea paturilor de ATI.  Am tras două concluzii: Am identificat care sunt liniile pe care există aglomerări la orele de vârf și am identificat zonele din București și intervalele orare la care se întâmplă ca pasagerii să nu poarte mască și vom acționa.

Situația căldurii în Capitală: În ceea ce privește termia, o să avem o iarnă dificilă și o să intervenim în cel mai scurt timp posibil la sutele de avarii care se vor întâmpla și să informăm cetățenii în timp real despre ce se întâmplă. Am înființat un call-center în interiorul Primăriei pentru a informa. Am semnat acel contract de finanțare de 300 de milioane de euro și avem promisiunea de la Guvern de încă 200 de milioane de euro pentru a începe în primăvară lucrările. 

Situația financiară a PMB: Am găsit la momentul în care am venit în Primărie: 4 milioane de lei, 80 de milioane popriri pe conturi. Datoriile PMB și ale instituțiilor din subordine sunt de 3 mil de lei. E o uriașă energie consumată de toată lumea să vedem ce putem să plătim mai întâi să nu rămânem fără bani. Nu există încredere din partea instituțiilor financiare pentru PMB pentru a cofinanța proiectele de investiții pe care vrem să le începem de la anul. Soluția de principiu este să facem curățenie în finanțele municipalității. Adică să avem un buget realist începând cu 2021, să recunoaștem toate datoriile, inclusiv cele ale datoriilor din subordine, în special Termoenergetica și STB. Pe partea financiară, am pomenit deja contractul pentru cele 300 de milioane de euro pentru termie, am mai avut o discuție de care știți cu ministrul Mediului pentru 23 de milioane de lei pentru stații de încărcare electrice în București și o să vedeți niște contracte de finanțare pentru Sănătate la Ministerul Fonduri Europene. 

Curtea de Conturi și-a încheiat raportul făcut în PMB, principalele 3 deficiențe constatate: achiziția celor 100 de troleibuze, licitație anulată de municipalitate, în care s-a avansat în cursul licitației cu o documentație neconformă și aici am început investigația internă, de ce s-a încălcat legea și de ce s-a avansat cu o licitație pe oferte care nu erau conforme.

Curtea de Conturi a mai constatat, ceea ce am spus, de-a lungul timpului, că veniturile de la Municipalitate din Compania de Parcări. Noi încasăm mult mai puțin decât încasam cu Administrația Străzilor. 

Despre zona socială: În zona socială am reușit să facem fluxul astfel încât să plătim stimulentele pentru adulții și copiii cu dizabilități, pentru nou-născuți, pentru femeile însărcinate, pentru familiile monoparentale și pentru prevenirea abandonului școlar. 

Avem o problemă cu persoanele fără adăpost, iar din cauza condițiilor de coronavirus anumite adăposturi nu pot funcționa la capacitatea pe care o aveau înainte.

Proiecte în curs de finalizare: În prima ședință de consiliu vom acorda un ajutor financiar pentru operatorii culturali independenți din zona artelor spectacolului. Vom aloca banii pe care administrația precedentă i-a promis pentru galeriile de artă și azi la ora 15:00 la sediul Guvernului voi participa la lansarea unui program național de schemă de ajutor pentru sectorul cultural, este un ajutor financiar consistent pentru sectorul cultural la nivel național pentru 2021-2022. 

Întrebat despre situația consilierilor municipali: Atât la PSD cât și la PMP niște persoane în mod legitim au renunțat la mandat, e o deficiență la nivelul codului Administrativ, suntem în această situație. Sunt 45 de consilieri validați acum 3 săptămâni și mai sunt alți 10 care au trecut de prima instanță, după ce se va judeca apelul, o să putem să alegem și viceprimarii și consiliile de specialitate și putem să schimbăm și componența adunărilor generale din companii.

Întrebat ce înseamnă o „iarnă grea”: Înseamnă că rețeaua principală de transport este de trei ori mai proastă decât acum trei ani și atunci, indicatorul fiind cantitatea de apă care se pierde. Tot ce putem să facem în această situație pe care am primit-o, este să avem cel mai bun răspuns, adică intervenția cea mai rapidă care se poate și o comunicare cât mai bună cu cetățenii. Ieri am fost personal în call-center-ul pe care suntem în curs de a-l implementa pentru bucureșteni și toate problemele de ieri, țineau de situația rețelei noastre de transport. Raportul pe care l-am primit a fost că am avut în ultimul an 1700 de avarii, cele mai multe dintre avarii se fac iarna. O să avem sute de avarii, promisiunea este de a interveni cât mai repede.

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW