Nicușor Dan promite reparaţii pe 60 de bulevarde şi străzi aflate în administrarea Primăriei Generale

Primarul general al Capitalei, Ncușor Dan, promite că în acest an va face reparaţii pe 60 de bulevarde şi străzi aflate în administrarea Primăriei Generale, dar și marcaje rutiere pe 180.000 metri pătrați.
El a fost luni seara în Sectorul 6, unde a filmat o declarație pe care a postat-o astăzi pe cotnul său de Facebook. Edilul a afirmat cp, între altele, în acest an s-a reușit alocarea unui buget de patru ori mai mare decât anul trecut în ceea ce privește drumurile și marcajele rutiere.
„Suntem la o reparație de stradă în Sectorul 6. Vreau să spun niște cifre legate de reparații de străzi și de marcaje rutiere. Tot bugetul pe anul trecute, 2021, a fost 15 milioane de lei și pentru reparații, și pentru marcaje. Anul acest avem 30 de milioane + 30 de milioane, deci 60 de milioane, de 4 ori mai mult.
Nu mai spun că 2020, 2019 bugetul a fost mult mai mic decât în 2021. Anul acesta ne propunem să facem reparații pe 60 de străzi și bulevarde și, de asemenea, pe trotuare, unde nu s-a mai itnervenit de foarte mult timp. Pe ce înseamnă marcaje rutiere, anul trecut, după ce 5 ani de zile nu s-a mai făcut nimic, anul trecut am reușit să facem 120.000 de metri pătrați de marcaje, 70.000 de contractați, 50.000 cu administrația noastră. Anul ăsta ne propunem 120.000 contractați cu materiale mult mai bune, care se mențin mai mult timp. Și 60.000 cu administrația noastră, deci 180.000. Mult mai mult decât anul trecut”, a declarat primarul general al Bucureștiului în clipul video.
El îi îneamnă pe cetățeni să semnaleze zonele în care e nevoie de lucrări, iar informațiile vor ajunge la Administrația Străzilor București pentru programarea intervențiilor, în funcție de buget.
Anterior, într-o altă postare de pe aceeași rețea socială, primarul Bucureștiului a reluat informațiile privind stadiul investițiilor derulate de Primăria Generală în București, cu accent pe mobilitate urbană și termoficare.
„În privința transportului public, am evitat greșeala fostelor administrații de a realiza proiecte punctuale, fără o viziune integrată a investițiilor. Acum, Primăria Generală se concentrează pe investițiile care rezolvă problemele structurale ale orașului, respectiv cele legate de rețeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan și drumurile radiale care vor lega Bucureștiul de autostrada de centură.
Pe infrastructura de tramvaie, avem în vedere modernizarea a 50 de kilometri din rețeaua de linii de tramvai din București. În momentul de față avem documentația de avizare a lucrărilor de investiții (DALI) pentru 35 din acești 50 de kilometri, iar până la finalul lunii iunie vom avea trecute prin Consiliul General toate aceste DALI-uri, astfel încât, în momentul în care se lansează Programul Operațional Regional pe mobilitate aferent zonei București-Ilfov, să putem depune proiectele.
Totodată, vizăm extinderea liniilor de tramvai existente, în special în zona Unirii, unde vrem să conectăm linii care acum se termină la Mitropolie și la Piața Sfântul Gheorghe. În acest sens, avem în lucru caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și o să lansăm achiziția pentru aceste studii în cursul lunii iunie. De asemenea, săptămâna viitoare semnăm cu STB-ul pentru realizarea buclei de tramvai din zona Bulevardului Aerogării, iar în luna iulie pregătim recepția pentru lucrarea de pe Bulevardul Vasile Milea.
Continuăm și achiziția de vehicule pentru transportul public. Conform promisiunii constructorului ASTRA Arad, va fi livrat luna viitoare primul tramvai nou, iar apoi câte patru tramvaie pe lună, până la limita celor 100 de tramvaie din contract. Primele tramvaie de la Arad vor fi puse în circulație pe linia 41. Cu privire la alte mijloace de transport, am trimis către ANAP documentația de achiziție pentru 100 de autobuze electrice și suntem în etapa preliminară pentru achiziția a 122 de troleibuze (100 cu bani de la Administrația Fondului de Mediu și 22 cu bani din PNRR).
Pentru trenul metropolitan, am făcut studiul de prefezabilitate pentru toate stațiile din zona București – Ilfov, am transmis în consultare de piață un studiu de fezabilitate și vom lansa achiziția pentru studiul de fezabilitate aferent construire a 10 stații de tren metropolitan. Pentru trenul metropolitan, avem în vedere cu prioritate liniile Gara de Vest – Gara de Nord, Gara de Nord – Gara Obor și Gara de Vest – Gara Obor, care au fost reabilitate și pot fi introduse în rețeaua de transport.
Am progresat pe tema semaforizării prin realizarea unui studiu de prefezabilitate care cuprinde o analiză a tuturor intersecțiilor semaforizate din Municipiul București. În cel mult două săptămâni, vom lansa achiziția studiului de fezabilitate, care ne va permite, pentru început, reconfigurarea și adăugarea în sistemul centralizat de semaforizare a 80 de intersecții. Ulterior, o să ne asigurăm că toate cele 260 de intersecții care sunt în sistemul centralizat de semaforizare sunt conectate la server. În etapa a treia, vom conecta alte 225 de intersecții, pentru ca în final să avem peste 800 de intersecții conectate la sistemul centralizat de semaforizare.
Pe subiectul celor 10 drumuri radiale care vor lega Bucureștiul de viitoarea autostradă de centură, a fost făcută analiza de favorabilitate pentru 4 dintre acestea (Timișoara, Poligrafiei, Metalurgiei și Prelungirea Ferentari), iar luna viitoare va fi făcută prima achiziție de studiu de fezabilitate. Aceste studii vor fi finanțate din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare), iar execuția obiectivelor se va face tot din fonduri europene (Programul Operațional Transport).
De asemenea, săptămâna trecută a început recepția lucrărilor la Park&Ride Cora Pantelimon. Această recepție a fost finalizată ieri, după ce toți reprezentanții autorităților din Comisia de specialitate au avizat lucrările realizate de constructor.
Am avansat și cu lucrările de pe Prelungirea Ghencea, și cu montarea tablierului metalic la podul de pe Doamna Ghica.
În ceea ce privește termia, lucrările de modernizare a rețelei de termoficare avansează în prezent pe trei șantiere: Ferentari, Piața Romană – Ion Mihalache și Progresul. Totodată, PMB are în vedere două șantiere noi: unul de 10 kilometri în zona Pantelimon, care va fi deschis în iunie, iar celălalt în zona Colentina, pentru care ofertele urmează să fie depuse până pe 30 mai. În paralel, Primăria Capitalei a depus ofertele pentru realizarea a 5 loturi din cei 210 kilometri finanțați din fonduri europene, aceste oferte fiind în prezent în evaluare.
Pentru a suplimenta sursele de producție, compania Termoenergetica a depus oferta pentru achiziția unei centrale provizorii la Titan, aceasta fiind în prezent în evaluare. De asemenea, Primăria Generală are în vedere achiziția a 10 centrale mici în sectoarele 3, 4, 5 și 6”, se arată în postarea primarului general.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea