Mitul chinezilor care lucrează repede, spulberat la Zalău. Lucrările pentru realizarea variantei ocolitoare, în mare întârziere
Lucrările la Varianta Ocolitoare a municipiului Zalău, în lungime de doar 5,5 km, avansează în ritm de melc. Cu toate că ar fi trebuit finalizat încă din martie 2023, avansul proiectului este de doar 49%, potrivit datelor comunicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Încheiat pe 31 iulie 2020 cu o asociere condusă de Sinohydro Corporation Limited din China pentru 185 milioane lei, fără TVA, contractul pentru realizarea Varianta Ocolitoare a municipiului Zalău este în mare întârziere.
Avansul lucrărilor este de abia 49%, iar șansele de inaugurare în acest an a proiectului sunt aproape nule, în condițiile în care mobilizarea chinezilor lasă de dorit. În timpul inspecției făcute de CNAIR săptămâna aceasta, în șantier erau doar 95 de muncitori și 50 de utilaje.
Chinezii au mari bătăi de cap și cu instabilele dealuri transilvănene. Două alunecări de teren importante s-au produs pe traseul variantei de ocolire. Acestea sunt în curs de rezolvare, spun reprezentanții CNAIR.
„La km. 0+600 – stadiu actual: proiect de consolidare finalizat și urmează începerea lucrărilor de consolidare. La km. 3+400 – stadiu actual: a fost necesară excavarea a 120.000 mc. de pământ din care s-au excavat circa 70.000 mc. După finalizarea excavațiilor se vor efectua investigații geotehnice de detaliu și se va stabili soluția finală de consolidare a versantului”, arată CNAIR.
În lungime de 5,5 kilometri, traseul este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri și 15 podețe. Drumul va avea o lățime de 10 metri, cu 7 metri partea de carosabil și trei benzi de circulație în zonele cu pantă accentuată.
O altă firmă din China, contract pe A0
Acesta nu este însă singurul care ar trebui realizat de constructori din China în România. Pe 16 martie, CNAIR a încheiat cu China Civil Engineering contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3, în lungime de 8,6 km, al Autostrăzii A0 Centura București Nord. Termenul de finalizare este de 2 ani și 6 luni.
În anul 2021, la propunerea lui Cătălin Drulă, ministru al transporturilor la acea vreme, Guvernul a adoptat o Ordonanță de urgență care, în principiu, presupune scoaterea de pe piață a constructorilor veniți din această țară, actul normativ nu se aplică licitațiilor unde deja au fost depuse oferte.
Comentarii