Stirile zilei

Ministerul Educației a publicat un set de reguli privind școala online. Reacția elevilor

Profesorii vor avea voie să pună note fără a mai fi nevoie de acordul părinților, cursurile predate online nu vor putea fi înregistrate, elevii vor primi absențe dacă nu participă la orele online sau posibilitatea părinților de a asista la cursuri cu elevii minori, sunt câteva dintre regulile privind școala online ce au fost publicate în Monitorul Oficial. 

Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial regulile privind școala online. Astfel, părinții pot participa la cursurile desfășurate în mediul online, dacă au copii minori. De asemenea, elevii vor fi obligați să fie prezenți la ore, iar, în caz contrar, vor primi absențe.

Profesorii nu vor mai fi nevoiți să primească acordul părinților pentru a pune note, iar cursurile predate online nu vor putea fi înregistrate.

Activitățile didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului vor urmări dezvoltarea competențelor elevilor, fixarea și consolidarea cunoștințelor, educația remedială, pregătirea elevilor pentru susținerea evaluărilor și examenelor naționale”, se mai arată în metodologie”, conform regulamentului publicat de Ministerul Educației.

De asemenea, temele date elevilor ar urma să fie creative, fără a-i obosi sau a le consuma prea mult din timp.

Consiliul Național al Elevilor: Ministerul Educaţiei şi Cercetării încalcă legea sistematic!

Consiliul Național al Elevilor a transmis, printr-un comunicat de presă, că regulile propuse de Ministerul Educației conțin lacune și că au fost redactate fără a consulta reprezentanții părților implicate în procesul educațional.

Reprezentanții elevilor consideră că MEC neglijează copiii fără acces la tehnologie, prin consemnarea ca absenți a celor care nu participă la cursurile online.

Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra prevederilor acestui ordin lacunar, în contextul în care a fost emis cu doar două zile înaintea redeschiderii şcolilor, fără consultarea reprezentanţilor actorilor din sistemul educaţional.

Conform ordinului de ministru, printre principiile care guvernează procesul didactic din mediul online, cel puţin la nivel teoretic, se regăsesc principiul calităţii, principiul asigurării egalităţii de şanse şi principiul centrării educaţiei pe beneficiarii acesteia. În contextul în care, încă din lumea martie, peste 900.000 de elevi din România nu şi-au putut continua parcursul educaţional din cauza lipsei de dispozitive conectate la Internet, principiile enunţate mai sus rămân doar nişte forme fără fond, care, în fapt, nu vor putea fi aplicate decât pe hârtie, în ciuda faptului că Guvernul României are cadrul legislativ necesar pentru a achiziţiona aceste dispozitive, conform Legii 109/2020 – (n.n Ministerul Educaţiei şi Cercetării) asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning.

Având în vedere considerentele de mai sus, putem afirma faptul că Ministerul Educaţiei şi Cercetării a ales să neglijeze elevii fără acces la tehnologie, prin lipsa infrastructurii asigurate de la nivel central şi prin pasarea responsabilităţii către autorităţile publice locale, dar şi prin consemnarea ca absenţi a tuturor elevilor care nu participă la cursurile online”, se arată în comunicatul emis de Consiliul Național al Elevilor.

În plus, CNE consideră că posibilitatea profesorilor de a nota elevii în baza activității online este o măsură lipsită de fundament, deoarece evaluarea nu ar putea fi realizată în mod corect și obiectiv.

Totodată, atragem atenţia asupra posibilităţii profesorilor de a nota elevii în baza activităţii online, fără acordul lor sau al părinţilor. Această măsură este una lipsită de fundament, în contextul în care nici până în ziua de astăzi nu a fost redactat un set de norme care să indice modalitatea de transpunere a conţinuturilor de la clasă în spaţiul virtual, în baza cărora profesorul să poată evalua şi nota elevul. Pentru ca notarea să se realizeze în mod corect şi obiectiv, cadrul didactic are nevoie atât itemi de evaluare a activităţii online, cât şi de modalităţi eficiente de predare a conţinuturilor, astfel încât elevul să asimileze competenţele-cheie din profilul absolventului”, au transmis elevii.

Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, acuză Guvernul că nu poate asigura condițiile necesare pentru accesul tuturor elevilor la educație și consideră că măsurile luate privind deschiderea școlilor au fost influențate de calculul electoral.

Încă o dată, Guvernul României ne dovedeşte că nu este capabil să asigure condiţiile necesare pentru ca toţi elevii să aibă acces la educaţie, în mod nemijlocit. Ministerul Educaţiei şi Cercetării emite ordine în care sunt prevăzute principii precum egalitatea de şanse şi echitatea. Unde erau aceste principii, stimaţi guvernanţi, atunci când ar fi trebuit să faceţi achiziţii pentru dispozitive electronice conectate la internet pentru elevi şi profesori? Anul şcolar va începe într-un mod haotic, iar responsabilitatea vă aparţine întru totul. În tot acest timp, tot ceea ce vă interesează este campania electorală. Am o veste pentru dumneavoastră: şcoala continuă şi după alegeri! Ce veţi face atunci?”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Sursă foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Articole Recomandate

Back to top button