Tuesday, August 9, 2022
Jurnalism corect


Metrorex susține că redistribuirea trenurilor pe Magistrala 5 Drumul Taberei nu va afecta timpii de așteptare pe celelalte magistrale

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 17 septembrie 2020 Etichete: , ,

Redistribuirea trenurilor de metrou Bombardier pe noua Magistrală 5 Drumul Taberei  nu va afecta timpii de aşteptare pe celelalte magistrale, susține Metrorex într-un comunicat transmis joi.

„Redistribuirea trenurilor din flota actuală pe noua magistrală nu va afecta intervalele de succedare de pe celelalte magistrale, întrucât sunt introduse în circulaţie trenuri de tip IVA, iar acolo unde este necesar (la orele de vârf de trafic) se vor introduce trenuri suplimentare”, se menţionează în comunicatul Metrorex, citat de AGERPRES.

Pe de altă parte, Metrorex atrage atenţia că în perioada imediat următoare este posibil să apară nesincronizări în funcţionarea sistemelor de pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, deoarece pe această magistrală nu circulă în prezent trenuri noi.

„Pentru această perioadă de început este posibil să apară şi anumite nesincronizări în funcţionarea optimă a sistemelor, în condiţiile în care din motive externe şi nedorite de Metrorex, această magistrală nu beneficiază încă de trenuri noi prevăzute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere şi conducere a traficului(…) Cartierul Drumul Taberei are circa 300.000 de locuitori. Raportat la acest număr, capacitatea proiectată pentru transportul călătorilor pe noua magistrală de metrou este de 50.000 călători/oră/sens. În cadrul acestui proiect, Metrorex are în vedere achiziţia a 13 trenuri noi de metrou care vor permite micşorarea intervalului de succedare de 6 minute”, se precizează în comunica.

De asemenea, Metrorex subliniază că lucrările la secţiuni de acces la unele staţii de pe Magistrala M5 nu au fost încă finalizate.

„Sigur că mai sunt anumite finisaje de completat, câteva accesuri de finalizat în staţiile Academia Militară, Eroilor şi Parc Drumul Taberei”, precizează Metrorex.

Explicații pentru întârzierea finalizării Magistralei 5

Compania de transport a publicat şi o listă a motivelor pentru care lucrările la secţiunea Râul Doamnei – Eroilor au durat o perioadă îndelungată.

„Un proiect de investiţii de o asemenea anvergură presupune realizarea lucrărilor numai cu respectarea şi îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse, astfel încât transportul călătorilor şi funcţionarea întregului ansamblu să se facă în deplină siguranţă. Sursele de finanţare pentru un astfel de proiect trebuie asigurate în mod constant, ceea ce a fost posibil din momentul în care Metrorex a fost admisă pentru finanţarea din Fonduri Europene (la începutul anului 2013, la circa 2 ani de la începerea lucrărilor). Obţinerea anumitor avize şi acorduri de mediu s-a realizat cu dificultate, raportat la exigenţele reclamate de acceptarea pentru finanţare din fonduri europene. Un alt aspect care a determinat întârzieri şi chiar revendicări în instanţă din partea constructorilor îl reprezintă modificarea anumitor reglementări de natură tehnică la nivel european, precum şi anumite dificultăţi tehnice întâmpinate punctual în zona Academiei Militare şi Parc Drumul Taberei. Nu în ultimul rând, procesul de realizare a exproprierilor a fost unul destul de laborios şi a necesitat destul timp. Pe de altă parte şi mobilizarea constructorilor precum şi poate o parte din abordările de proiectare nu au condus la soluţii mai rapide de realizare a lucrărilor, cu influenţe nedorite în execuţie”, se precizează în comunicatul Metrorex.

Magistrala 5 Drumul Taberei, în lungime de 6,871 km, este compusă din 10 stații: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Valoarea totală a proiectului este de 3,22 miliarde lei fără TVA. Primele contracte pentru acest proiect au fost semnate în anul 2011 iar termenul de finalizare inițial era stabilit până la finele lui 2015.

Contractele principale pe Magistrala 5 

Râul Doamnei – Haşdeu (Operă)

– Executant: Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion S.A, DELTA A.C.M. 93, AB Construct

– Structura de rezistenţă

– Data semnării: 13.03.2011

– Valoare contract: 1,065 miliarde lei fără TVA

Staţia, Depoul şi Galeria de Legătură Valea Ialomiţei

– Executant: Asocierea MAX BOEGL ROMANIA S.R.L. – MAX BӦGL STIFTUNG Gmbh&Co. KG

– Structura de rezistenţă

– Data semnării: 14.04.2011

– Valoare contract: 239,6 milioane lei fără TVA

Magistrala 5. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Secţiunea 1 – Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) şi Tronsonul 2. Universitate – Pantelimon. Sectiunea 1 – Staţia, Depoul şi Galeria de legătură Valea Ialomiţei.

– Executant: Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion S.A. – UTI Grup S.A. – Activ Group Management S.R.L.

– Lucrări de cale de rulare, şina a III-a şi fir aerian de contact. Finisaje şi sisteme de instalaţii

– Data semnării: 22.06.2015

– Valoare contract: 721,2 milioane lei fără TVA

Sistemul de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare)

Executant: Alstom Transport

Data semnării: 15.04.2019

Valoare contract: 112,9 milioane lei fără TVA

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW