Sunday, May 22, 2022
Jurnalism corect


Mariana Ioniță va fi schimbată din fruntea CNAIR

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 18 septembrie 2021

Mariana Ioniță va fi înlocuită, cel mai probabil, săptămâna viitoare din funcția de director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

O propunere în acest sens va fi discutată în ședința Consiliului de Administrație al CNAIR, programată să se desfășoare, miercuri, 22 septembrie.

Contactată de Mainnews.ro, Mariana Ioniță a declarat că această decizie i-a fost comunicată de actuala conducere a Ministerului Transporturilor, cu toate că oficial nu a fost încă fost adoptată de Consiliul de Administrație. Ioniță a ținut să infirme categoric speculațiile apărute în presă, cum că i-ar fi comunicat lui Cătălin Drulă firmele care au depus oferte la licitațiile pentru autostrada A7 Ploiești – Buzău. Fostul ministru al transporturilor fost primul care a anunțat, joi, 16 septembrie, numărul ofertelor depuse la respectivele proceduri.

Schimbări în Consiliul de Administrație

La mai puțin de două săptămâni după ieșirea USR PLUS de la guvernare, ministrul interimar al transporturilor, Dan Vîlceanu, a numit un nou Consiliu de Administrație la CNAIR. Din acesta va face parte și Cristian Pistol, consilierul premierului Cîțu pe probleme de infrastructură, care i-a luat locul lui George Ursachi, numit de fostul ministru Cătălin Drulă.

Mariana Ioniță – un mandat cu bune și rele

Mariana Ioniță a fost numită în funcția de director general al CNAIR pe data de 25 februarie, în mandatul de ministru al liberalului Lucian Bode.

De profesie inginer constructor, fiind absolventă a Universității Tehnice de Construcții București, Mariana Ioniță a deținut anterior funcția de director la Direcția Reglementări Tehnice și Autorizații de Construire în cadrul Ministerului Transporturilor.

Chiar dacă în cele 19 luni petrecute în fruntea CNAIR Mariana Ioniță nu a reușit reformarea din temelii a companiei, comparativ cu alte conduceri s-a văzut o altfel de dinamică. Relația cu constructorii, fie ei români sau străini, s-a îmbunătățit semnificativ, iar aportul societății civile la adoptarea unor decizii a crescut semnificativ. De remarcat aici este ridicarea restricțiilor de viteză pe lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva și semnarea contractelor pentru tronsoanele 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești imediat după decizia primei instanțe.

În mandatul său au fost deschise circulației loturile de autostradă Biharia – Borș (5,35 km), Iernut – Chețani plus nodul Chețani (17,9 km), Varianta de ocolire Bacău (16,27 km), lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda (14,8 km) și Râșnov – Cristian (6,3 km).

Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    MainNews

    FREE
    VIEW