Mai multe zboruri de pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti, afectate de pana de serviciu semnalată de Microsoft UPDATE
Oficialii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti au anunţat, vineri, că mai multe zboruri care urmau să fie operate pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti sunt afectate de pana de serviciu majoră semnalată de Microsoft. O cursă Wizz Air este prima care a fost anulată.
UPDATE: De asemenea, au fost anulate zborurile Lufthansa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen, dar şi Wizz 3005 Otopeni-Luton.
UPDATE: Au mai fost anulate zborurile Lufthansa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen.
UPDATE: Potrivit ultimelor date, au fost anulate şi zborurile Aeroitalia 3114 Fiumicino-Henri Coandă şi 3115 Henri Coanda – Fiumicino.
UPDATE: CNAB anunţă că a aparut şi informaţia despre întârziarea unui avion Turkish Airlines 1044 care a decolat spre Istanbul cu o întarziere de 2h39′.
”Prima cursă anulată: Wizz 3059 spre Beauvais (ora de decolare: 16.45)”, au transmis oficialii CNAB.
UPDATE: CNAB anunţă, vineri, alte trei zboruri afectate:
Wizz Air 3199 spre Bari (2h30′ delay)
Wizz Air 3093 spre Dortmund (1h55′ delay)
Wizz Air 3089 spre Basel (1h55′ delay)
UPDATE: Wizz Air roagă clienţii să ajungă la aeroport cu cel puţin 3 ore înainte de zborurile programate în cursul zilei de vineri.
”Sunt aşteptate potenţiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terţe părţi. Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăţi tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terţe părţi. Clienţii Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga reţea, serviciile de pe website şi aplicaţiile mobile fiind temporar indisponibile”, a transmis, vineri, Wizz Air, într-un comunicat de presă.
Compania recizează că mai multe servicii online nu sunt disponibile în prezent:
- Website-ul şi aplicaţia mobilă Wizz Air;
- Sistemul de rezervare;
- Sistemul de check-in online şi afişarea cărţii de îmbarcare;
- Centrele de contact – rezervări noi şi modificări ale celor existente.
”În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-inul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri de sănătate sau de siguranţă specifice fiecărui aeroport.
Vă mulţumim pentru înţelegerea acordată în timp ce ne confruntăm cu efectele întreruperii sistemelor IT globale. Echipa Wizz Air face tot posibilul pentru a minimiza perturbările pentru clienţii noştri”, a mai transmis compania.
ŞTIRE INIŢIALĂ: Patru zboruri Wizz Air care urmau să fie operate pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti sunt afectate, la ora transmiterii acestei ştiri, de pana de serviciu majoră semnalată de Microsoft.
Este vorba despre zborurile:
- Wizz 3125 catre Abu Dhabi (întârziere estimată o oră)
- Wizz Air către Bologna (întarziere 48 min)
- Wizz Air 3021 către Tenerife (întârziere o oră şi 10 min estimată)
- Vizz Air 3099 către Memmingen (estimare întârziere 45 min)
Microsoft semnalează vineri o pană de serviciu majoră a serviciilor Microsoft 365, care afectează întreprinderi şi utilizatori din întreaga lume.
”Achetăm cu privire la o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accede la diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”, anunţă multinaţionala americană într-un comunicat publicat vineri dimineaţa. Aeroporturile din Sydney şi Berlin, companii aeriene ca Delta Airlines, American Airlines şi United au anunţat vineri o perturbare foarte puternică a serviciilor lor.
În Statele Unite, numărul de urgenţă 911 nu era disponibil.
În Franţa, jurnalişti de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunţat probleme tehnice majore care perturbă emisia.
Această pană a fost cauzată de o actualizare a antivirusului dezvoltat de societatea Crowdstrike.
Este vorba despre ”blue screen of the death”, o pagină albastră afişată pe computere echipate cu un sistem de operare Windows, în pană.
Mulţi utilizatori au descoperit acest ”ecran albastru” vineri.
Mai ales întreprinderi au fost afectate şi nu particulari, din cauză că antivirusul este o soluţie destinată profesioniştilot.
Furnizorul prezintă paşii în vederea reornirii computerului: pornirea Windows în modul safe (apăsaţi tasta F4 la pornire); după pornire, mergeţi pe discul C, la C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike; în acest fişier ştergeţi fişierul care începe cu C-00000291 şi se termină cu .sys; reporniţi computerul.
Fişierul Crowdstrike poate fi, de asemenea, redenumit. Este necesar ca utilizatorul să fie ”admin” pentru a accede la această parte a sistemului, ceea ce poate ăncetini rezolvarea problemei.
Cealaltă soluţie este să nu se pornească computerul, pentru a nu se lansa actualizarea.
Întreprinderea a anunţat că şi-a corectat programul, iar computerele care nu au fost afectate nu vor mai fi de ea.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Comentarii