Sunday, May 16, 2021
Jurnalism corect


Magistrala 4 de metrou din București ar putea fi prelungită până la Gara Progresul. Proiectul de aproape 2 miliarde de euro se află în avizare

By Vîrban Robert , in Stirile zilei , at 4 noiembrie 2020

Alte 13 noi stații de metrou ar putea fi construite în București. Studiul de fezabilitate pentru continuarea Magistralei 4 Lac Străulești – Gara de Nord până la Gara Progresul, aflată în zona de sud, a fost finalizat, acesta urmând să fie supus avizării în ședința de joi a Consiliului interministerial pentru lucrări publice de interes național.

„Mâine, 5 noiembrie, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, va avea loc o nouă ședință a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe, în cadrul căreia va fi prezentat și supus avizării studiul de fezabilitate pentru construcția liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul”, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Lucrărilor Publice.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8,55 miliarde lei, iar durata prognozată de execuție este de 5 ani. Sursa de finanțare ar urma să fie asigurată din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, precum și din alte surse.

Noua linie de metrou ar urma să aibă 11,94 km, 13 stații + 1 existentă (Stația Gara de Nord) și un depou (Depoul Progresul); tot în cadrul proiectului vor fi și achiziționate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/h și sens.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.

Traseul noului tronson de metrou:

– după Stația Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei și ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă);

– în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmbovița, Magistralele 1 și 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Hașdeu și Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie;

– traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieței Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă);

– în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei și a Șoselei Viilor până la intersecția cu Calea Șerban Vodă, respectiv Șoseaua Olteniței (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă);

– mai departe, traseul se înscrie în ampriza Șoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporași și Ghimpați (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Șoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima stație destinată călătorilor.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comentarii


    Lasă un răspuns


    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    MainNews

    FREE
    VIEW